Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Andres, B. | es_ES |
dc.contributor.author | Sempere-Ripoll, Francisca | es_ES |
dc.contributor.author | Esteso, Ana | es_ES |
dc.contributor.author | Torre-Martínez, María Rocío de la | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-11-30T19:01:23Z | |
dc.date.available | 2022-11-30T19:01:23Z | |
dc.date.issued | 2022-07-04 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/190403 | |
dc.description.abstract | [EN] This paper identifies a set of active learning methodologies, which have in common the consideration of the emotion as a key element for learning. Active learning methodologies are not only intended to awaken emotions but also taught with emotion (Sempere-Ripoll and Rodriguez-Villalobos, 2019). To this extent, different teaching methodologies are used that complement each other, leading to reinforce and consolidate learning. Accordingly, the main aim of this work is to review the different active learning methodologies that can be applied at the university classroom. | es_ES |
dc.description.sponsorship | The authors acknowledge the support from the Universitat Politècnica de València (UPV) through the Projects of Innovation and Educational Improvement ¿La docencia inversa como metodología soporte a metodologías activas de aprendizaje¿ (PIME/21-22/263) and ¿Innovación y mejora educativa aplicada a los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la ETSII¿ (PIME/21-22/281). | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | IATED, International Association of Technology, Education and Development | es_ES |
dc.relation.ispartof | EDULEARN Proceedings (Internet) | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Active learning methodology | es_ES |
dc.subject | Emotion | es_ES |
dc.subject | Industrial management | es_ES |
dc.subject | University. | es_ES |
dc.subject.classification | ORGANIZACION DE EMPRESAS | es_ES |
dc.title | Active learning methodologies at the university classroom | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.21125/edulearn.2022.0740 | es_ES |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/ICE-UPV//PIME%2F21-22%2F263//La docencia inversa como metodología soporte a metodologías activas de aprendizaje./ | es_ES |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PIME%2F21-22%2F281%2F1790/ES/Innovación y mejora educativa aplicada a los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la ETSII | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Andres, B.; Sempere-Ripoll, F.; Esteso, A.; Torre-Martínez, MRDL. (2022). Active learning methodologies at the university classroom. EDULEARN Proceedings (Internet). 2927-2935. https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.0740 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | S | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.0740 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 2927 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 2935 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2340-1117 | es_ES |
dc.relation.pasarela | S\469650 | es_ES |
dc.contributor.funder | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.contributor.funder | Instituto de Ciencias de la Educación, Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.subject.ods | 04.- Garantizar una educación de calidad inclusiva y equitativa, y promover las oportunidades de aprendizaje permanente para todos | es_ES |