Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Sánchez Anguix, Víctor | es_ES |
dc.contributor.advisor | Alberola Oltra, Juan Miguel | es_ES |
dc.contributor.author | Fernàndez Fuster, David | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-01-17T12:19:57Z | |
dc.date.available | 2023-01-17T12:19:57Z | |
dc.date.created | 2022-12-21 | |
dc.date.issued | 2023-01-17 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/191376 | |
dc.description.abstract | [CA] L’assignació d’estudiants i professors a pràctiques d’empresa és un problema al qual els centres de formació professional s’enfronten cada any. Dades personals sobre estudiants, professors i empreses són emmagatzemats en fulls de càlcul que aleshores són emprats com a referència per un coordinador quan es fan les assignacions de forma manual. Aquest és un procés llarg i repetitiu i, per tant, automatitzable. Amb tal de facilitar el treball del coordinador, una interfície web és creada que extrau la informació necessària per a fer les assignacions. A més a més, a través d’un model d’optimització matemàtica implementat amb el software d'optimització OR-Tools, les diferents possibilitats d’assignació són explorades fins que la més òptima siga trobada: la de menors distàncies entre les cases dels estudiants i les empreses. Aquesta interfície també li permet al coordinador rectificar de forma manual qualsevol de les assignacions, tenint així en compte les decisions de naturalesa subjectiva. D’un total de 60 estudiants s’aconsegueix que solament 6 hagen de viatjar més de 10 km per a fer la pràctica. Aquesta solució al problema d’assignació pot ser fàcilment adaptada a qualsevol centre, el que demostra com els models d’optimització matemàtica són un gran aliat per als centres de formació professional i milloren part de l’experiència dels estudiants en les practiques. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] La asignación de estudiantes y profesores a prácticas de empresa es un problema al que los centros de formación profesional se enfrentan cada año. Datos personales sobre estudiantes, profesores y empresas son almacenados en hojas de cálculo que entonces son usadas como referencia por un coordinador cuando hace las asignaciones de forma manual. Este es un proceso largo y repetitivo y, por lo tanto, automatizable. Con tal de facilitar el trabajo del coordinador, una interfaz web es creada que extrae de los archivos la información necesaria para hacer las asignaciones. Además, a través de un modelo de optimización matemática implementado con el software de optimización OR-Tools, las diferentes posibilidades de asignación son exploradas hasta que la más óptima es encontrada: la de menores distancias entre las casas de los estudiantes y las empresas. Esta interfaz también le permite al coordinador rectificar de forma manual cualquiera de las asignaciones, tomando así en cuenta decisiones de naturaleza subjetiva. De un total de 60 estudiantes se logra que solamente 6 tengan que viajar más de 10 km para hacer la práctica. Esta solución al problema de la asignación puede ser fácilmente adaptada a cualquier centro, lo que demuestra como los modelos de optimización matemática son un gran aliado para los centros de formación profesional y mejoran parte de la experiencia de los estudiantes en las prácticas. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] The assignment of students and teachers to internships is a problem that vocational training centres face every year. Personal data about students, teachers and companies are stored on spreadsheet files that are then taken as a reference by a coordinator when making assignments manually. This is a long and repetitive, and therefore automatable, process. In order to facilitate the work of the coordinator, a web interface is created that extracts from the files the information necessary to make the assignments. Through a mathematical optimization model implemented with the optimization software OR-Tools, the different assignment possibilities are explored until the most optimal one is found: the one with the smallest distances between the students houses and the companies. This interface also allows the coordinator to manually rectify any of the assignments, thus taking into account decisions of a more subjective nature. From a total of 60 students, it is achieved that only 6 have to travel more than 10 km to do the internship. This solution to the assignment problem can be easily adapted to any centre, which shows how mathematical optimization models can become a great ally for vocational training centres and improve part of the experience of students in internships | es_ES |
dc.format.extent | 59 | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Optimizació | es_ES |
dc.subject | Intel·ligència artificial | es_ES |
dc.subject | Programari per a educació | es_ES |
dc.subject | Sistemes de suport a la decisió | es_ES |
dc.subject | Optimization software | es_ES |
dc.subject.classification | CIENCIAS DE LA COMPUTACION E INTELIGENCIA ARTIFICIAL | es_ES |
dc.subject.classification | LENGUAJES Y SISTEMAS INFORMATICOS | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Tecnologías Interactivas-Grau en Tecnologies Interactives | es_ES |
dc.title | Una ferramenta basada en optimització per l'assignació d'estudiants i tutors a pràctiques d'empresa | es_ES |
dc.title.alternative | Una herramienta basada en optimización para la asignación de estudiantes y tutores a prácticas en empresa | es_ES |
dc.title.alternative | A tool based on optimization for allocating students and supervisors to placement positions | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas y Calidad - Departament d'Estadística i Investigació Operativa Aplicades i Qualitat | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Fernàndez Fuster, D. (2022). Una ferramenta basada en optimització per l'assignació d'estudiants i tutors a pràctiques d'empresa. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/191376 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\149240 | es_ES |