- -

Una ferramenta basada en optimització per l'assignació d'estudiants i tutors a pràctiques d'empresa

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Una ferramenta basada en optimització per l'assignació d'estudiants i tutors a pràctiques d'empresa

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Sánchez Anguix, Víctor es_ES
dc.contributor.advisor Alberola Oltra, Juan Miguel es_ES
dc.contributor.author Fernàndez Fuster, David es_ES
dc.date.accessioned 2023-01-17T12:19:57Z
dc.date.available 2023-01-17T12:19:57Z
dc.date.created 2022-12-21
dc.date.issued 2023-01-17 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/191376
dc.description.abstract [CA] L’assignació d’estudiants i professors a pràctiques d’empresa és un problema al qual els centres de formació professional s’enfronten cada any. Dades personals sobre estudiants, professors i empreses són emmagatzemats en fulls de càlcul que aleshores són emprats com a referència per un coordinador quan es fan les assignacions de forma manual. Aquest és un procés llarg i repetitiu i, per tant, automatitzable. Amb tal de facilitar el treball del coordinador, una interfície web és creada que extrau la informació necessària per a fer les assignacions. A més a més, a través d’un model d’optimització matemàtica implementat amb el software d'optimització OR-Tools, les diferents possibilitats d’assignació són explorades fins que la més òptima siga trobada: la de menors distàncies entre les cases dels estudiants i les empreses. Aquesta interfície també li permet al coordinador rectificar de forma manual qualsevol de les assignacions, tenint així en compte les decisions de naturalesa subjectiva. D’un total de 60 estudiants s’aconsegueix que solament 6 hagen de viatjar més de 10 km per a fer la pràctica. Aquesta solució al problema d’assignació pot ser fàcilment adaptada a qualsevol centre, el que demostra com els models d’optimització matemàtica són un gran aliat per als centres de formació professional i milloren part de l’experiència dels estudiants en les practiques. es_ES
dc.description.abstract [ES] La asignación de estudiantes y profesores a prácticas de empresa es un problema al que los centros de formación profesional se enfrentan cada año. Datos personales sobre estudiantes, profesores y empresas son almacenados en hojas de cálculo que entonces son usadas como referencia por un coordinador cuando hace las asignaciones de forma manual. Este es un proceso largo y repetitivo y, por lo tanto, automatizable. Con tal de facilitar el trabajo del coordinador, una interfaz web es creada que extrae de los archivos la información necesaria para hacer las asignaciones. Además, a través de un modelo de optimización matemática implementado con el software de optimización OR-Tools, las diferentes posibilidades de asignación son exploradas hasta que la más óptima es encontrada: la de menores distancias entre las casas de los estudiantes y las empresas. Esta interfaz también le permite al coordinador rectificar de forma manual cualquiera de las asignaciones, tomando así en cuenta decisiones de naturaleza subjetiva. De un total de 60 estudiantes se logra que solamente 6 tengan que viajar más de 10 km para hacer la práctica. Esta solución al problema de la asignación puede ser fácilmente adaptada a cualquier centro, lo que demuestra como los modelos de optimización matemática son un gran aliado para los centros de formación profesional y mejoran parte de la experiencia de los estudiantes en las prácticas. es_ES
dc.description.abstract [EN] The assignment of students and teachers to internships is a problem that vocational training centres face every year. Personal data about students, teachers and companies are stored on spreadsheet files that are then taken as a reference by a coordinator when making assignments manually. This is a long and repetitive, and therefore automatable, process. In order to facilitate the work of the coordinator, a web interface is created that extracts from the files the information necessary to make the assignments. Through a mathematical optimization model implemented with the optimization software OR-Tools, the different assignment possibilities are explored until the most optimal one is found: the one with the smallest distances between the students houses and the companies. This interface also allows the coordinator to manually rectify any of the assignments, thus taking into account decisions of a more subjective nature. From a total of 60 students, it is achieved that only 6 have to travel more than 10 km to do the internship. This solution to the assignment problem can be easily adapted to any centre, which shows how mathematical optimization models can become a great ally for vocational training centres and improve part of the experience of students in internships es_ES
dc.format.extent 59 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Optimizació es_ES
dc.subject Intel·ligència artificial es_ES
dc.subject Programari per a educació es_ES
dc.subject Sistemes de suport a la decisió es_ES
dc.subject Optimization software es_ES
dc.subject.classification CIENCIAS DE LA COMPUTACION E INTELIGENCIA ARTIFICIAL es_ES
dc.subject.classification LENGUAJES Y SISTEMAS INFORMATICOS es_ES
dc.subject.other Grado en Tecnologías Interactivas-Grau en Tecnologies Interactives es_ES
dc.title Una ferramenta basada en optimització per l'assignació d'estudiants i tutors a pràctiques d'empresa es_ES
dc.title.alternative Una herramienta basada en optimización para la asignación de estudiantes y tutores a prácticas en empresa es_ES
dc.title.alternative A tool based on optimization for allocating students and supervisors to placement positions es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas y Calidad - Departament d'Estadística i Investigació Operativa Aplicades i Qualitat es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Fernàndez Fuster, D. (2022). Una ferramenta basada en optimització per l'assignació d'estudiants i tutors a pràctiques d'empresa. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/191376 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\149240 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem