Resumen:
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[ES] En este trabajo de fin de grado se lleva a cabo una producción de música electrónica del
subgénero Big Room partiendo desde cero y con material accesible para cualquier
persona, con el fin de demostrar el avance de ...[+]
[ES] En este trabajo de fin de grado se lleva a cabo una producción de música electrónica del
subgénero Big Room partiendo desde cero y con material accesible para cualquier
persona, con el fin de demostrar el avance de la tecnología digital en el ámbito musical.
Explicaremos paso a paso cómo crear una canción profesional prácticamente con solo un
ordenador, para posteriormente poder distribuirla en las plataformas digitales musicales
más utilizadas hoy en día.
Utilizaremos durante el proceso un DAW, en nuestro caso FL Studio 20, junto a
herramientas nativas del programa y otros complementos plugins externos, como pueden
ser sintetizadores, ecualizadores y reverberación, que nos permitirán mayor
personalización en nuestros sonidos y mejorar la calidad final de la obra.
También estudiaremos las ventajas de utilizar samples en nuestra producción, haremos
uso de una de las mayores librerías de samples como es Splice, viendo el procesado
adecuado que podemos necesitar en cada sonido, su mezcla cumpliendo unos niveles de
headroom e integrándolo totalmente en el espacio frecuencial. Y por último el
masterizado que aportará el brillo y calidad profesional junto a los demás apartados.
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[EN] The objective of this undergraduate thesis is to carry out an electronic music production
within the subgenre of Big Room, starting from scratch and using readily available
resources, in order to demonstrate the ...[+]
[EN] The objective of this undergraduate thesis is to carry out an electronic music production
within the subgenre of Big Room, starting from scratch and using readily available
resources, in order to demonstrate the advancements of digital technology in the field of
music.
We will explain, step by step, how to create a professional song using only a computer,
and subsequently distribute it on the most popular digital music platforms nowadays.
Throughout the process, we will use a DAW, specifically FL Studio 20, along with its
native tools and external plugins such as synthesizers, equalizers, and reverbs. These will
allow us to customize our sounds and enhance the overall quality of the final piece.
Additionally, we will study the benefits of utilizing samples in our production, making
use of one of the largest sample libraries, such as Splice. We will explore the appropriate
processing required for each sound, ensuring a well-balanced mix that adheres to
appropriate headroom levels and integrates harmoniously within the frequency spectrum.
Lastly, we will address the mastering phase, which will provide the necessary polish and
professional quality to complement the other aspects of the production.
By the end of this thesis, we aim to showcase the potential of digital technology in
empowering individuals to create high-quality electronic music productions from the
comfort of their own home.
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