- -

Roman Palace: A Videogame for Foreign-Language Vocabulary Retention

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Roman Palace: A Videogame for Foreign-Language Vocabulary Retention

Mostrar el registro completo del ítem

Larchen-Costuchen, A.; Mollá, R.; Dinkova Dimitrova, D. (2022). Roman Palace: A Videogame for Foreign-Language Vocabulary Retention. International Journal of Emerging Technologies in Learning (Online). 17(5):87-102. https://doi.org/10.3991/ijet.v17i05.27621

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/198951

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Roman Palace: A Videogame for Foreign-Language Vocabulary Retention
Autor: Larchen-Costuchen, Alexia Mollá, R. Dinkova Dimitrova, Darina
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia
Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The goal of this work was to develop a serious game which would aid in the retention of foreign-language non-contextualized vocabulary items indifferent age categories. To this end, the loci method was used to enhance ...[+]
Palabras clave: Serious game , Mnemonics , Method of loci , Vocabulary , Memorisation , Foreign-language learning
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
International Journal of Emerging Technologies in Learning (Online). (eissn: 1863-0383 )
DOI: 10.3991/ijet.v17i05.27621
Editorial:
International Association of Online Engineering
Versión del editor: https://doi.org/10.3991/ijet.v17i05.27621
Coste APC: 545
Agradecimientos:
The authors of this paper wish to express their special appreciation to Dr F. Javier Casinos Mora and Dr Manuel Albaladejo Vivero, experts on the Roman era and ancient history at the University of Valencia,who evaluated ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem