- -

Light Verb Constructions as a Testing Ground for the Gravitational Pull Hypothesis. An Analysis Based on the COVALT Corpus

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Light Verb Constructions as a Testing Ground for the Gravitational Pull Hypothesis. An Analysis Based on the COVALT Corpus

Mostrar el registro completo del ítem

Bracho Lapiedra, L. (2023). Light Verb Constructions as a Testing Ground for the Gravitational Pull Hypothesis. An Analysis Based on the COVALT Corpus. En Corpus Use in Cross-linguistic Research. Paving the way for teaching, translation and professional communication. John Benjamins Publishing Company. 12-33. https://doi.org/10.1075/scl.113.01mar

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/200964

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Light Verb Constructions as a Testing Ground for the Gravitational Pull Hypothesis. An Analysis Based on the COVALT Corpus
Autor: Bracho Lapiedra, Llum
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Arquitectura - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] Este estudio tiene como objetivo probar la hipótesis de atracción gravitacional (GPH) sobre construcciones de verbos ligeros (LVC) que transmiten estados emocionales y eventos dinámicos en varias combinaciones de ...[+]


[EN] This study aims to test out the Gravitational Pull Hypothesis (GPH) on Light Verb Constructions (LVCs) conveying emotional states and dynamic events in a number of language combinations, with English and French as ...[+]
Palabras clave: Hipótesis de la atracción gravitatoria , Acontecimientos dinámicos , Estados emocionales , Construcciones verbales ligeras , Gravitational Pull Hypothesis (GPH) , Dynamic events , Emotional states , Light verb constructions , COVALT
Derechos de uso: Cerrado
ISBN: 9789027214300
Fuente:
Corpus Use in Cross-linguistic Research. Paving the way for teaching, translation and professional communication.
DOI: 10.1075/scl.113.01mar
Editorial:
John Benjamins Publishing Company
Tipo: Capítulo de libro

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem