Resumen:
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[EN] This work is based on a future scenario in which restrictions are applied to the entry of private vehicles into the city of Valencia, making it necessary to develop interchanges in which users arriving from outside ...[+]
[EN] This work is based on a future scenario in which restrictions are applied to the entry of private vehicles into the city of Valencia, making it necessary to develop interchanges in which users arriving from outside the metropolitan area have to leave their vehicles in the outskirts of the city in order to enter it by public transport. In this context, a possible location for a car park close to one of the metro stations around the city will be located, mainly looking for free space, and analysing the demand for a high-rise car park (more economical than underground). Based on this study, the sizing of the building would be carried out from a functional point of view (accesses, number of floors, number of spaces, ...) in order to propose a study of solutions to resolve the layout and structural typology, mainly based on prefabricated solutions. The result will be analysed at a preliminary study level, in order to be able to make a precise assessment of the works.
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[ES] Este trabajo parte de un escenario futuro en el que se apliquen restricciones a la entrada de vehículos privados a la ciudad de Valencia, y que hagan necesario el desarrollo de intercambiadores en los que los usuarios ...[+]
[ES] Este trabajo parte de un escenario futuro en el que se apliquen restricciones a la entrada de vehículos privados a la ciudad de Valencia, y que hagan necesario el desarrollo de intercambiadores en los que los usuarios que llegan de fuera del área metropolitana tengan que dejar sus vehículos en los alrededores de la ciudad para entrar a la misma con transporte público. En este contexto, se va a localizar una posible ubicación de un aparcamiento próximo a alguna de las estaciones de metro que hay alrededor de la ciudad, buscando fundamentalmente el espacio que esté libre, y analizar la demanda que tendría un aparcamiento en altura (más económico que subterráneo). A partir de este estudio se llevaría a cabo el dimensionamiento del edificio desde el punto de vista funcional (accesos, número de plantas, número de plazas, ...) para plantear un estudio de soluciones para resolver la disposición en planta y la tipología estructural, basada fundamentalmente en soluciones prefabricadas. El resultado se analizará a nivel de estudio previo, para poder hacer una valoración precisa de las obras.
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