- -

The Engagement in University Students: Preliminary Psychometric Analyses of the Spanish Version of the Engagement vs. Disaffection with Learning Scale

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The Engagement in University Students: Preliminary Psychometric Analyses of the Spanish Version of the Engagement vs. Disaffection with Learning Scale

Mostrar el registro completo del ítem

Aza, A.; Guilera, G.; Chai, CA.; Gómez-Benito, J.; Guerrero, E.; Barrios, M. (2023). The Engagement in University Students: Preliminary Psychometric Analyses of the Spanish Version of the Engagement vs. Disaffection with Learning Scale. Editorial Universitat Politècnica de València. 861-870. https://doi.org/10.4995/HEAd23.2023.16152

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/203697

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The Engagement in University Students: Preliminary Psychometric Analyses of the Spanish Version of the Engagement vs. Disaffection with Learning Scale
Autor: Aza, Alba Guilera, Georgina Chai, Chuen Ann Gómez-Benito, Juana Guerrero, Estefania Barrios, Maite
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Student engagement is defined by the degree of active student participation in a learning activity. Some studies  highlight the existence of two complementary factors: engagement and disaffection, with two domains in ...[+]
Palabras clave: Disaffection , Education , Engagement , Motivation , University
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413960852
DOI: 10.4995/HEAd23.2023.16152
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd23/paper/view/16152
Título del congreso: Ninth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, España
Fecha congreso: Junio 19-22, 2023
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UB/Ajuts a la Recerca en Docència Universitària (REDICE-22)/3200
Agradecimientos:
This study was funded by the Convocatòria d'Ajuts a la Recerca en Docència Universitària (REDICE-22) of the Institut de Desenvolupament Professional of the University of Barcelona (grant number: 3200).
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem