Resumen:
|
[CAT] Aquest treball consisteix a dissenyar la fonamentació d'una passarel·la sobre andanes a l'estació d'Alta Velocitat València-Joaquín Sorolla a València. Aquesta actuació respon a la necessitat de connectar l'actual ...[+]
[CAT] Aquest treball consisteix a dissenyar la fonamentació d'una passarel·la sobre andanes a l'estació d'Alta Velocitat València-Joaquín Sorolla a València. Aquesta actuació respon a la necessitat de connectar l'actual edifici de viatgers amb les noves andanes projectades que conformen l'ampliació de l'estació actual. Per dur a terme aquest projecte, es parteix de la informació recollida en diverses campanyes geotècniques dutes a terme a la zona dactuació i un model estructural de la passarel·la. Fent ús del model de càlcul recollit a l'Eurocodi 7, basat en el concepte d'estats límit, s'analitzen i sintetitzen les dades geotècniques, es parametritza el subsòl i es fan les comprovacions de seguretat que exigeix aquesta normativa. Addicionalment, es compara la metodologia i els resultats obtinguts, emprant l'Eurocodi 7 i el mètode de coeficients de seguretat parcials davant del de coeficient de seguretat global emprat en la pràctica habitual a Espanya. L'abast de l'estudi és el càlcul geotècnic i estructural de la fonamentació de la passarel·la anteriorment esmentada, sense incloure'n el disseny estructural que constituirà un condicionant de partida. Per tant, en aquest projecte es desenvoluparà, primerament, una profunda i rigorosa anàlisi de la informació geotècnica de què es disposa. A partir d'aquesta s'obtindran els paràmetres representatius del subsòl i es dissenyarà la fonamentació necessària per suportar les càrregues transmeses per la passarel·la, amb els requeriments d'Eurocodi 7 que substituirà la varietat de recomanacions geotècniques amb què es compta actualment al nostre país i el ús serà de compliment obligat aviat en obres d'enginyeria civil. Finalment, es farà un estudi comparatiu entre aquests resultats i els obtinguts seguint la metodologia tradicional a Espanya. Els objectius que es pretenen assolir amb el present treball són els següents: 1. Investigació i anàlisi. Analitzar i avaluar críticament les dades obtingudes de la recopilació de campanyes geotècniques. Establir paràmetres representatius del terreny. 2. Formulació de la problemàtica. Definició de les necessitats i condicionants de l'actuació estudi del projecte. 3. Aplicació de diverses metodologies. Descriure detalladament els procediments i mètodes emprats per a dur a terme les comprovacions de seguretat basades en els estats límits. 4. Normatives i regulacions. Garantir l'aplicació de les normes tècniques rellevants en l'àmbit d'aquest projecte. 5. Documentació tècnica. Desenvolupar la capacitat de crear documentació tècnica clara i completa. DOCUMENT Nº1 . MEMÒRIA Memòria 1. Introducció 2. Estudis previs 3. Marc geològic 4. Reconeixement i parametrització del terreny 4.1. Campanya Geotècnica. Descripció. 4.2. Parametrització del terreny 5. Disseny geotècnic 5.1 Comprovacions tècniques 5.2 Excavació 6. Recomanacions i conclusions Annexes 1. Localització 2. Geologia 3. Parametrització del terreny 4. Càlculs estructurals. Determinació d'esforços 5. Comprovacions tècniques DOCUMENT Nº2 . PLÀNOLS 1. Situació 2. Planta prospeccions campanya geotècnica 3. Perfil del terreny 4. Definició fonamentacions de la passarel·la DOCUMENT Nº3. VALORACIÓ ECONÒMICA Màteries relacionades: Geotècnia i fonamentacions; Geologia aplicada a l'Enginyeria Civil, Procediments de Construcció, Ferrocarrils, Tècniques i Mètodes de l'enginyeria del terreny; Enginyeria Geotècnica; Enginyeria de Fonamentacions i Millora del Terreny
[-]
|