- -

Diversity in (word) meaning: Reducing the risk of bias in foreign language vocabulary teaching using prototype theory

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Diversity in (word) meaning: Reducing the risk of bias in foreign language vocabulary teaching using prototype theory

Mostrar el registro completo del ítem

Pichler, AM. (2023). Diversity in (word) meaning: Reducing the risk of bias in foreign language vocabulary teaching using prototype theory. Editorial Universitat Politècnica de València. 1081-1088. https://doi.org/10.4995/HEAd23.2023.16148

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/206259

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Diversity in (word) meaning: Reducing the risk of bias in foreign language vocabulary teaching using prototype theory
Autor: Pichler, Anna Malena
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In multifaceted and pluricultural settings, foreign language teaching is facing new challenges. This paper proposes a way to bring the concept of transcultural awareness to vocabulary teaching through the theoretical ...[+]
Palabras clave: Vocabulary teaching , Transcultural awareness , Prototype theory , Diversity
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
ISBN: 9788413960852
DOI: 10.4995/HEAd23.2023.16148
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd23/paper/view/16148
Título del congreso: Ninth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, España
Fecha congreso: Junio 19-22, 2023
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem