- -

The fruition of Intangible Heritage through gamification: accessibility, inclusiveness, and transmission of values in the HERIVERSO project

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The fruition of Intangible Heritage through gamification: accessibility, inclusiveness, and transmission of values in the HERIVERSO project

Mostrar el registro completo del ítem

Juan-Vidal, F.; Diaz-Maiquez, J.; Bertacchi, G.; Ibáñez Vila, AB.; Beltrán-López, G. (2024). The fruition of Intangible Heritage through gamification: accessibility, inclusiveness, and transmission of values in the HERIVERSO project. DisegnareCon. 17(32). https://doi.org/10.20365/disegnarecon.32.2024.7

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/211877

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The fruition of Intangible Heritage through gamification: accessibility, inclusiveness, and transmission of values in the HERIVERSO project
Autor: Juan-Vidal, Francisco Diaz-Maiquez, Jordi Bertacchi, Gianna Ibáñez Vila, Adolfo Bartolomé Beltrán-López, Gersón
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Arquitectura - Escola Tècnica Superior d'Arquitectura
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The article illustrates the methodology and the first experimentation of the "HERIVERSO project", which aims to create a gamification plat-form for the digitisation and representation of Intangible Cultural Heritage ...[+]
Palabras clave: Intangible Heritage , Gamification , Accessibility , Digitisation , HERIVERSO project
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
DisegnareCon. (issn: 1828-5961 )
DOI: 10.20365/disegnarecon.32.2024.7
Editorial:
Università di Bologna
Versión del editor: https://doi.org/10.20365/disegnarecon.32.2024.7
Agradecimientos:
[1] The HERIVERSO project is aimed at the "Development of an Innovative Platform for Digitising Intangible Heritage based on Video Game Technologies and Method-ology for Safeguarding Cultural Values". The project ic financed ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem