- -

Alma en suplicio. La Medusa animada de Ray Harryhausen

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Alma en suplicio. La Medusa animada de Ray Harryhausen

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Ferri Gandía, Manuel es_ES
dc.date.accessioned 2013-03-04T09:06:37Z
dc.date.available 2014-03-01T23:30:58Z
dc.date.issued 2013-02
dc.identifier.issn 2173-6049
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/27456
dc.description.abstract [EN] This article makes an important contribution to the growing number of publications about stopmotion animator Ray Harryhausen, stressing his task as a character creator, particularly the Gorgon Medusa that appeared in the film Clash of the Titans (Desmond Davis, 1981). The article firstly focuses on the myth of Medusa, her representation in classical art and also at audiovisual media prior to her appearance on Harryhausen's movie. Secondly, the paper will be centered on the relation between the author and his character, delving into the main aspects of its creative development. The final part is intended as a guide on the character seen by other artists in various media, with emphasis on those work that reflect Ray Harryhausen's design. es_ES
dc.description.abstract [ES] Este artículo realiza una especial contribución alas publicaciones cada vez más numerosas sobre elanimador Ray Harryhausen, centrándose en su tareade creador de personajes, y concretamente en el dela Gorgona Medusa que aparece en el largometrajeFuria de titanes (Clash of the Titans, Desmond Davis,1981). En primer lugar, el artículo describirá el mitode Medusa, así como su representación en el arteclásico y otras posteriores en el medio audiovisual,previas al estreno de la citada película. Seguidamente,el artículo girará en torno al autor y su relación conel personaje, profundizando diversos aspectos del desarrollocreativo. La parte final pretende ser una guíasobre el personaje visto por otros artistas en diversosmedios audiovisuales, especialmente el videojuego,haciendo hincapié en aquellos trabajos que muestraninfluencias del diseño de Ray Harryhausen. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Con A de Animación
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Animación es_ES
dc.subject Mitología es_ES
dc.subject Monstruos es_ES
dc.subject Stop-motion es_ES
dc.subject Fantasía es_ES
dc.subject Harryhausen es_ES
dc.subject Medusa es_ES
dc.subject Animation es_ES
dc.subject Mythology es_ES
dc.subject Monsters es_ES
dc.subject Fantasy es_ES
dc.title Alma en suplicio. La Medusa animada de Ray Harryhausen es_ES
dc.title.alternative Pleading Soul. Ray Harryhausen's Animated Medusa es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2013-03-04T07:55:05Z
dc.identifier.doi 10.4995/caa.2013.1429
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Ferri Gandia, M. (2013). Alma en suplicio. La Medusa animada de Ray Harryhausen. Con A de Animación. (3):122-142. doi:10.4995/caa.2013.1429 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/caa.2013.1429 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 122
dc.description.upvformatpfin 142
dc.description.issue 3
dc.identifier.eissn 2173-3511


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record