- -

Integrated intelligent techniques for remarshaling and berthing in maritime terminals

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Integrated intelligent techniques for remarshaling and berthing in maritime terminals

Mostrar el registro completo del ítem

Salido Gregorio, MA.; Rodríguez Molins, M.; Barber Sanchís, F. (2011). Integrated intelligent techniques for remarshaling and berthing in maritime terminals. ADVANCED ENGINEERING INFORMATICS. 25(3):435-451. https://doi.org/10.1016/j.aei.2010.10.001

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/30351

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Integrated intelligent techniques for remarshaling and berthing in maritime terminals
Autor: Salido Gregorio, Miguel Angel Rodríguez Molins, Mario Barber Sanchís, Federico
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Automática e Informática Industrial - Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Maritime container terminals are facilities where cargo containers are transshipped between ships or between ships and land vehicles (trucks or trains). These terminals involve a large number of complex and combinatorial ...[+]
Palabras clave: Berth allocation problem , Container stacking problem , Heuristics , Optimization , Planning , Remarshaling , Cargo containers , Combinatorial problem , Container terminal , Intelligent techniques , Land vehicles , Maritime container terminal , Minimize disruption , Optimal solutions , Optimized allocation , Planning techniques , Terminal operators , Whole process , Algorithms , Automobiles , Mathematical operators , Port terminals , Railroad yards and terminals , Service vessels , Transfer cases (vehicles) , Problem solving
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
ADVANCED ENGINEERING INFORMATICS. (issn: 1474-0346 )
DOI: 10.1016/j.aei.2010.10.001
Editorial:
ELSEVIER SCI LTD
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.aei.2010.10.001
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//TIN2007-67943-C02-01/ES/DESARROLLO DE TECNICAS DE SATISFACCION DE RESTRICCIONES PARA LA OBTENCION DE SOLUCIONES ROBUSTAS EN ENTORNOS DINAMICOS Y DISTRIBUIDOS./
info:eu-repo/grantAgreement/MFOM//P19%2F08/
Agradecimientos:
This work has been partially supported by the research projects TIN2007-67943-C02-01 (Min. de Educacion y Ciencia, Spain-FEDER), and P19/08 (Min. de Fomento, Spain-FEDER), as well as with the collaboration of the maritime ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem