- -

Confort vibracional en la conducció de vehicles

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Confort vibracional en la conducció de vehicles

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Redondo Pastor, Francisco Javier es_ES
dc.contributor.author Crifaci Mollà, Claudio es_ES
dc.date.accessioned 2014-02-20T15:02:50Z
dc.date.available 2014-02-20T15:02:50Z
dc.date.created 2013-09-22
dc.date.issued 2014-02-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/35825
dc.description.abstract This paper focuses on the study and analysis of comfort in driving cars (known as Ride comfort). Often to have a study of vehicles with regard to issues of comfort, this makes it compare several vehicles between them. In the present case, part of the work focuses on the comparison of three vehicles, as it is a real case where the client wants to see how their prototype behaves meets its competitors. To make this comparison must take into account all the fluctuations that can affect passenger comfort. There are several sources of noise that can affect inside the vehicle: rolling noise, aerodynamic noise, the engine, transmission system, etc. We can distinguish between different types of oscillations per frequency range: vibrations from 0 to 20 Hz, harshness, between 20 and 100 Hz, and noise between 100 and 2000Hz. To refer to these terms we use the abbreviation NVH (Noise, Vibration and Harshness). In this paper we focus on the frequency range from 0 to 100Hz. To see the behavior of the vehicle, we excited by deterministic inputs and random inputs in real operating conditions, ie, real roads and closed circuits. es_ES
dc.description.abstract El present treball es centre en l'estudi i anàlisis del confort en la conducció de vehicles (conegut com Ride comfort). Sovint per fer un estudi de vehicles en quant a temes de confort, el que es fa es comparar varis vehicles entre ells. En el cas que ens ocupa, part del treball es centra en la comparació de 3 vehicles, ja que és un cas real on el client vol veure com es comporta el seu Prototip front als seus competidors. Per a fer aquesta comparació s¿han de tenir en compte totes les oscil·lacions que poden afectar la comoditat dels passatgers. Existeixen diverses fonts de soroll en un vehicle que poden afectar al interior del vehicle: soroll de rodament, aerodinàmica del vehicle, la del propi motor de propulsió, el sistema de transmissió, etc. Podem distingir entre diferents tipus de oscil·lacions segons el rang freqüencial: vibracions (vibrations), de 0 a 20Hz, duresa (harshness), entre 20 i 100 Hz, i soroll (noise), entre 100 i 10000Hz. Per a referir-nos a aquests termes utilitzarem d¿ara en endavant les sigles NVH (Noise, Vibration and Harsness). En aquest treball ens centrarem en el rang de freqüències de 0 a 100Hz. Per a veure el comportament dels vehicles els excitarem mitjançant inputs aleatoris i inputs determinístics en condicions reals de funcionament, és a dir, en carreteres i circuits tancats reals. es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Vibrational comfort es_ES
dc.subject Vibration es_ES
dc.subject Vehicle es_ES
dc.subject Deterministic and random input es_ES
dc.subject Confort vibracional es_ES
dc.subject Vibracions es_ES
dc.subject Input determinístic i aleatori es_ES
dc.subject.classification FISICA APLICADA es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Ingeniería Acústica-Màster Universitari en Enginyeria Acústica es_ES
dc.title Confort vibracional en la conducció de vehicles es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto de Investigación para la Gestión Integrada de Zonas Costeras - Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Crifaci Mollà, C. (2013). Confort vibracional en la conducció de vehicles. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/35825 es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem