- -

Exploring the Assessment of Summaries: Using Latent Semantic Analysis to Grade Summaries Written by Spanish Students

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Exploring the Assessment of Summaries: Using Latent Semantic Analysis to Grade Summaries Written by Spanish Students

Mostrar el registro completo del ítem

León, JA.; Olmos, R.; Escudero Domínguez, I.; Jorge-Botana, G.; Perry, DR. (2013). Exploring the Assessment of Summaries: Using Latent Semantic Analysis to Grade Summaries Written by Spanish Students. Elsevier. 83:151-155. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.029

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/37941

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Exploring the Assessment of Summaries: Using Latent Semantic Analysis to Grade Summaries Written by Spanish Students
Autor: León, José Antonio Olmos, Ricardo Escudero Domínguez, Inmaculada Jorge-Botana, Guillermo Perry, David Richard
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada
Fecha difusión:
Resumen:
In this study we propose an integrated method to automatically assess summaries using LSA. The method is based on a regression equation calculated with a corpus of a hundred summaries (the training sample), and is validated ...[+]
Palabras clave: Summaries , Latent Semantic Analysis , Automatic assessment , Spanish students
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
Fuente:
Procedia Social and Behavioral Sciences. (issn: 1877-0428 )
DOI: 10.1016/j.sbspro.2013.06.029
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.029
Título del congreso: 2nd World Conference on Educational Technology Research
Lugar del congreso: Nicosia, Cyprus
Fecha congreso: Jun 27-29, 2012
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/ME//PSI 2009-31932/
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//SEJ2006-09916/ES/BASES NEURONALES Y COGNITIVAS DE LAS INFERENCIAS CAUSALES EN LOS PROCESOS DE COMPRENSION./
Agradecimientos:
This work was supported by Grant SEJ2006-09916 from the Spanish Ministry of Science and Technology and PSI 2009-31932 by the Spanish Ministry of Education.
Tipo: Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem