Resumen:
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The goal of destination management, to establish and maintain a competitive
position on the tourism market, is only feasible with a certain degree of
cooperation and coordination. Coordination of processes leads to a ...[+]
The goal of destination management, to establish and maintain a competitive
position on the tourism market, is only feasible with a certain degree of
cooperation and coordination. Coordination of processes leads to a convergence
of strategies of public and private institutions towards the same destination
goals. Cooperation is necessary to prevail in highly competitive tourism
markets. Nevertheless, it also complicates the touristic development process. A
competitive thinking among the players within one region makes it difficult to
promote collaboration. The need arises to create a sense of identity so that the
players do not only realise the necessity for cooperation but are also willing to
act upon it. A system of rules, conducts and managerial elements must be
established by the destination management organisation, as the coordinating
unit, to facilitate these cooperation processes and deal appropriately with upcoming challenges. Partner Relationship Management is an approach to
create such a system.
Through interviews with tourism experts in a German rural destination this
paper analyses as how important they evaluate cooperation and the importance
of the DMO as coordinating institution. This information, in combination with
the preceding literature analysis was used to design a concept for PRM for this
specific rural tourism destination
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El objetivo de la gestión de destinos, establecer y mantener una posición
competitiva en el mercado turístico, sólo es factible con un cierto grado de
cooperación y coordinación. Coordinación de los procesos lleva a ...[+]
El objetivo de la gestión de destinos, establecer y mantener una posición
competitiva en el mercado turístico, sólo es factible con un cierto grado de
cooperación y coordinación. Coordinación de los procesos lleva a una
convergencia de las estrategias de las instituciones públicas y privadas hacia los
mismos objetivos para el destino turístico. La cooperación es necesaria para
imponerse en los mercados turísticos altamente competitivos. Sin embargo,
también complica el proceso de desarrollo turístico. Un pensamiento competitivo
entre los jugadores dentro de una región hace difícil promover la colaboración.
Surge la necesidad de crear un sentido de identidad para que los jugadores no
sólo se den cuenta de la necesidad de cooperación, pero también están
dispuestos a actuar en consecuencia. Un sistema de reglas, conductas y
elementos de gestión debe ser establecido por la organización de gestión de
destinos, como la unidad de coordinación, para facilitar estos procesos de
cooperación y enfrentar adecuadamente los desafíos futuros. Partner
Relationship Management es un enfoque para crear un sistema de este tipo.
A través de entrevistas con expertos en turismo en un destino rural aleman este
trabajo analiza que importancia dan a la cooperación y la importancia de la
organización de gestión de destinaos como institución coordinadora. Esta
información, en combinación con el anterior análisis de la literatura se utiliz
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