[EN] After watching the lack of projects of increasing awareness destined to persons with intellectual disability, and detecting an exclusion increased by the lack of participation in society, I have started my research ...[+]
[EN] After watching the lack of projects of increasing awareness destined to persons with intellectual disability, and detecting an exclusion increased by the lack of participation in society, I have started my research project for which I have done an intense bibliographic search for the creation of the theoretical frame, detecting a great lack of literature about the subject to study.
In this work, an analysis of the Theatre of the Oppressed and its varieties and a study of the increasing awareness tools is carried out, as well as the term intellectual disability; putting into question the participation in society of people with intellectual disability.
I bring up in my work the participative theatre as a pedagogical tool of increasing awareness for people with intellectual disability. Looking for the defense of their rights and intending to prove that increasing awareness does take place, and that they have a lot to say about this world, and at the same time a lot to propose to change it.
[-]
[ES] Tras haber observado la carencia de proyectos de sensibilización destinados a las personas con discapacidad intelctual y detectar una exclusión potenciada por la falta de participación en la sociedad, he comenzado mi ...[+]
[ES] Tras haber observado la carencia de proyectos de sensibilización destinados a las personas con discapacidad intelctual y detectar una exclusión potenciada por la falta de participación en la sociedad, he comenzado mi trabajo de investigación para el que he hecho una profunda búsqueda bibliográfica para la creación del marco teórico, detectando una gran carencia de literatura sobre el tema a estudiar.
En este trabajo se realiza un análisis del Teatro del Oprimido y sus variedades y un estudio de las herramientas de sensibilización, así como del término discapacidad intelctual. Poniéndose en cuestionamiento la participación en la sociedad de las personas con discapacidad intelectual.
Planteo en mi trabajo el teatro participativo como una herramienta pedagógica de sensibilización para las personas con discapacidad intelectual. Buscando la defensa de sus derechos y pretendiendo demostrar que sí se produce la sensibilización y que tienen mucho que decir de este mundo y a su vez mucho que proponer para cambiarlo.
[-]
|