- -

Review of Professionals Accreditation Systems and their relation to Higher Education Studies in the branch of Engineering

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Review of Professionals Accreditation Systems and their relation to Higher Education Studies in the branch of Engineering

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Lama Ruiz, Juan R. es_ES
dc.contributor.author Martín Gómez, Alejandro M. es_ES
dc.contributor.author Ávila Gutiérrez, Mª Jesús es_ES
dc.contributor.author Aguayo González, Francisco es_ES
dc.date.accessioned 2014-11-24T13:52:05Z
dc.date.available 2014-11-24T13:52:05Z
dc.date.issued 2014-06-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/44648
dc.description.abstract [EN] This paper aims to analyze and compare the accreditation systems of people applying to higher education professionals independently of the area of accreditation to which they belong. To do this, we will analyze five certification systems: Project Management Institute (PMI), Registration and Certification Center of People (CERPER), General Council of Industrial Engineering (COGITI), Association of Naval Architects and Ocean (COIN) and National Qualifications Authority (INCUAL) based on eleven indicators derived from the study of different sources of information. This comparative allows us to analyze and evidence the similarities and differences of existing accreditation systems of people. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Certification systems es_ES
dc.subject Competencies es_ES
dc.subject Professional qualifications es_ES
dc.title Review of Professionals Accreditation Systems and their relation to Higher Education Studies in the branch of Engineering es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2014-11-24T13:02:49Z
dc.identifier.doi 10.4995/muse.2014.2197
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Lama Ruiz, JR.; Martín Gómez, AM.; Ávila Gutiérrez, MJ.; Aguayo González, F. (2014). Review of Professionals Accreditation Systems and their relation to Higher Education Studies in the branch of Engineering. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 1(1):101-120. https://doi.org/10.4995/muse.2014.2197 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/muse.2014.2197 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 101 es_ES
dc.description.upvformatpfin 120 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 1
dc.description.issue 1
dc.identifier.eissn 2341-2593
dc.description.references Cardoza, A. (2011). Comparación de cuatro sistemas de certificación del ámbito de la dirección de proyectos. XV Congreso Internacional de Ingeniería de Proyectos, 1(1), 411-428. es_ES
dc.description.references CGA-ENAC (2009). Criterios Generales de Acreditación. Competencia Técnica de las Entidades de Certificación de Personas. Entidad Nacional de Acreditación. es_ES
dc.description.references DCP (2011). Normativa de acreditación de la formación continua y la experiencia profesional (DPC) de ingenieros técnicos industriales e ingenieros de grado de la rama industrial en Espa-a, COGITI. es_ES
dc.description.references Lomo, L. (2011). COIN Plan de futuro de las instituciones. Madrid, Colegio Oficial de Ingenieros Navales. es_ES
dc.description.references PMBOK (2013). Guide to the Project Management Body of Knowledge, 5ª Ed, Pennsylvania, Project Management Body of Knowledge. CERPER (2011). AEC Proceso de certificación de personas. Asociación Espa-ola para la Calidad. es_ES
dc.description.references Rodríguez, R. (2012). INCUAL Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales. Instituto Nacional de las Cualificaciones. es_ES
dc.description.references Torres, F. and Abud, I. (2004). Análisis mediante categorías universales de las competencias exigidas al Ingeniero Industrial por los organismos internacionales de acreditación. XII Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Ense-anzas Técnicas, 1(1), 1048-1059. es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem