Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Lama Ruiz, Juan R. | es_ES |
dc.contributor.author | Martín Gómez, Alejandro M. | es_ES |
dc.contributor.author | Ávila Gutiérrez, Mª Jesús | es_ES |
dc.contributor.author | Aguayo González, Francisco | es_ES |
dc.date.accessioned | 2014-11-24T13:52:05Z | |
dc.date.available | 2014-11-24T13:52:05Z | |
dc.date.issued | 2014-06-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/44648 | |
dc.description.abstract | [EN] This paper aims to analyze and compare the accreditation systems of people applying to higher education professionals independently of the area of accreditation to which they belong. To do this, we will analyze five certification systems: Project Management Institute (PMI), Registration and Certification Center of People (CERPER), General Council of Industrial Engineering (COGITI), Association of Naval Architects and Ocean (COIN) and National Qualifications Authority (INCUAL) based on eleven indicators derived from the study of different sources of information. This comparative allows us to analyze and evidence the similarities and differences of existing accreditation systems of people. | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Editorial Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Certification systems | es_ES |
dc.subject | Competencies | es_ES |
dc.subject | Professional qualifications | es_ES |
dc.title | Review of Professionals Accreditation Systems and their relation to Higher Education Studies in the branch of Engineering | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2014-11-24T13:02:49Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/muse.2014.2197 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Lama Ruiz, JR.; Martín Gómez, AM.; Ávila Gutiérrez, MJ.; Aguayo González, F. (2014). Review of Professionals Accreditation Systems and their relation to Higher Education Studies in the branch of Engineering. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 1(1):101-120. https://doi.org/10.4995/muse.2014.2197 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/muse.2014.2197 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 101 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 120 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 1 | |
dc.description.issue | 1 | |
dc.identifier.eissn | 2341-2593 | |
dc.description.references | Cardoza, A. (2011). Comparación de cuatro sistemas de certificación del ámbito de la dirección de proyectos. XV Congreso Internacional de Ingeniería de Proyectos, 1(1), 411-428. | es_ES |
dc.description.references | CGA-ENAC (2009). Criterios Generales de Acreditación. Competencia Técnica de las Entidades de Certificación de Personas. Entidad Nacional de Acreditación. | es_ES |
dc.description.references | DCP (2011). Normativa de acreditación de la formación continua y la experiencia profesional (DPC) de ingenieros técnicos industriales e ingenieros de grado de la rama industrial en Espa-a, COGITI. | es_ES |
dc.description.references | Lomo, L. (2011). COIN Plan de futuro de las instituciones. Madrid, Colegio Oficial de Ingenieros Navales. | es_ES |
dc.description.references | PMBOK (2013). Guide to the Project Management Body of Knowledge, 5ª Ed, Pennsylvania, Project Management Body of Knowledge. CERPER (2011). AEC Proceso de certificación de personas. Asociación Espa-ola para la Calidad. | es_ES |
dc.description.references | Rodríguez, R. (2012). INCUAL Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales. Instituto Nacional de las Cualificaciones. | es_ES |
dc.description.references | Torres, F. and Abud, I. (2004). Análisis mediante categorías universales de las competencias exigidas al Ingeniero Industrial por los organismos internacionales de acreditación. XII Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Ense-anzas Técnicas, 1(1), 1048-1059. | es_ES |