- -

Virtual language learning environments: the standardization of evaluation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Virtual language learning environments: the standardization of evaluation

Mostrar el registro completo del ítem

Romero Forteza, F.; Carrió Pastor, ML. (2014). Virtual language learning environments: the standardization of evaluation. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 1(1):135-152. https://doi.org/10.4995/muse.2014.2199

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/44752

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Virtual language learning environments: the standardization of evaluation
Autor: Romero Forteza, Francesca Carrió Pastor, Mª Luisa
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Geodésica, Cartográfica y Topográfica - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Nowadays there are many approaches aimed at helping learners acquire knowledge through the Internet. Virtual Learning Environments (VLE) facilitate the acquisition and practice of skills, but some of these learning ...[+]
Palabras clave: Standard of evaluation , Virtual learning environment , Language learning , World Wide Web
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. (eissn: 2341-2593 )
DOI: 10.4995/muse.2014.2199
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: https://doi.org/10.4995/muse.2014.2199
Tipo: Artículo

References

Casamayor, G. (ed.) (2008). La formación on-line. Una mirada integral sobre el e-learning, b-learning. Barcelona: Graó.

Chapelle, C. A. (2001). Computer Application in Second Language Acquisition. doi:10.1017/cbo9781139524681

Davies, G. et al. (2009). Introduction to Computer Assisted Language Learning (CALL). Module 1.4. In G. Davies (ed.), Information and Communications Technology for Language Teachers (ICT4LT). Slough: Thames Valley University. http://www.ict4lt.org/en/en_mod1-4.htm. [+]
Casamayor, G. (ed.) (2008). La formación on-line. Una mirada integral sobre el e-learning, b-learning. Barcelona: Graó.

Chapelle, C. A. (2001). Computer Application in Second Language Acquisition. doi:10.1017/cbo9781139524681

Davies, G. et al. (2009). Introduction to Computer Assisted Language Learning (CALL). Module 1.4. In G. Davies (ed.), Information and Communications Technology for Language Teachers (ICT4LT). Slough: Thames Valley University. http://www.ict4lt.org/en/en_mod1-4.htm.

Felix, U. (2001). A multivariate analysis of students’ experience of web based learning. Australasian Journal of Educational Technology, 17(1). doi:10.14742/ajet.1770

Guitert, M. (2001). Los entornos de ense-anza y aprendizaje virtuales en las puertas del siglo XXI, in M. Trenchs (ed.), Nuevas tecnologías para el autoaprendizaje y la didáctica de lenguas, Lleida: Editorial Milenio.

Kern, R., Ware, P., & Warschauer, M. (s. f.). Network‐Based Language Teaching. Encyclopedia of Language and Education, 1374-1385. doi:10.1007/978-0-387-30424-3_105

Majó, J. and Marqués, P. (2002). La revolución educativa en la era Internet. Barcelona: Praxis.

Romero, F. (2012). Anàlisi didàctica i crítica del web per a l'autoaprenentatge del català a través del web. Michigan: Proquest.

[-]

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem