- -

Virtual language learning environments: the standardization of evaluation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Virtual language learning environments: the standardization of evaluation

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Romero Forteza, Francesca es_ES
dc.contributor.author Carrió Pastor, Mª Luisa es_ES
dc.date.accessioned 2014-11-24T15:55:44Z
dc.date.available 2014-11-24T15:55:44Z
dc.date.issued 2014-03-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/44752
dc.description.abstract [EN] Nowadays there are many approaches aimed at helping learners acquire knowledge through the Internet. Virtual Learning Environments (VLE) facilitate the acquisition and practice of skills, but some of these learning platforms are not evaluated or do not follow a standard that guarantees the quality of the tasks involved. In this paper, we set out a proposal for the standardization of the evaluation of VLEs available on the World Wide Web. Thus, the main objective of this study is to establish an evaluation template with which to test whether a VLE is appropriate for computer-assisted language learning (CALL). In the methodology section, a learning platform is analysed and tested to establish the characteristics learning platforms must have. Having established the design of the template for language learning environments, we concluded that a VLE must be versatile enough for application with different language learning and teaching approaches. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Standard of evaluation es_ES
dc.subject Virtual learning environment es_ES
dc.subject Language learning es_ES
dc.subject World Wide Web es_ES
dc.title Virtual language learning environments: the standardization of evaluation es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2014-11-24T13:03:05Z
dc.identifier.doi 10.4995/muse.2014.2199
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Geodésica, Cartográfica y Topográfica - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica es_ES
dc.description.bibliographicCitation Romero Forteza, F.; Carrió Pastor, ML. (2014). Virtual language learning environments: the standardization of evaluation. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 1(1):135-152. https://doi.org/10.4995/muse.2014.2199 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/muse.2014.2199 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 135 es_ES
dc.description.upvformatpfin 152 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 1
dc.description.issue 1
dc.identifier.eissn 2341-2593
dc.subject.asignatura Aprendizaje de lenguas asistido por ordenador 32069 / W - Programa de doctorado en lenguas y tecnología 2145 es_ES
dc.subject.asignatura Aprendizaje de lenguas asistido por ordenador 32069 / X - Máster universitario en lenguas y tecnología 2139 es_ES
dc.description.references Casamayor, G. (ed.) (2008). La formación on-line. Una mirada integral sobre el e-learning, b-learning. Barcelona: Graó. es_ES
dc.description.references Chapelle, C. A. (2001). Computer Application in Second Language Acquisition. doi:10.1017/cbo9781139524681 es_ES
dc.description.references Davies, G. et al. (2009). Introduction to Computer Assisted Language Learning (CALL). Module 1.4. In G. Davies (ed.), Information and Communications Technology for Language Teachers (ICT4LT). Slough: Thames Valley University. http://www.ict4lt.org/en/en_mod1-4.htm. es_ES
dc.description.references Felix, U. (2001). A multivariate analysis of students’ experience of web based learning. Australasian Journal of Educational Technology, 17(1). doi:10.14742/ajet.1770 es_ES
dc.description.references Guitert, M. (2001). Los entornos de ense-anza y aprendizaje virtuales en las puertas del siglo XXI, in M. Trenchs (ed.), Nuevas tecnologías para el autoaprendizaje y la didáctica de lenguas, Lleida: Editorial Milenio. es_ES
dc.description.references Kern, R., Ware, P., & Warschauer, M. (s. f.). Network‐Based Language Teaching. Encyclopedia of Language and Education, 1374-1385. doi:10.1007/978-0-387-30424-3_105 es_ES
dc.description.references Majó, J. and Marqués, P. (2002). La revolución educativa en la era Internet. Barcelona: Praxis. es_ES
dc.description.references Romero, F. (2012). Anàlisi didàctica i crítica del web per a l'autoaprenentatge del català a través del web. Michigan: Proquest. es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem