- -

Detection and correction of linguistic errors: results according to linguistic preferences and uses

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Detection and correction of linguistic errors: results according to linguistic preferences and uses

Mostrar el registro completo del ítem

Cicres Bosch, J.; Llach, S.; De-Ribot, MD. (2014). Detection and correction of linguistic errors: results according to linguistic preferences and uses. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 9:14-22. https://doi.org/10.4995/rlyla.2014.1507

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/44857

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Detection and correction of linguistic errors: results according to linguistic preferences and uses
Autor: Cicres Bosch, Jordi Llach, Silvia de-Ribot, María Dolors
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This paper examines the ability of 256 university students to detect and correct errors related to different linguistic aspects of Catalan, by means of a test including correct and incorrect sentences. The sentences ...[+]
Palabras clave: Error detection , Error correction , Catalan norm , Linguistic interference , Linguistic use
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2014.1507
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: https://doi.org/10.4995/rlyla.2014.1507
Tipo: Artículo

References

Amadeo, I. and Solé, J. (1996). Curs pràctic de redacció. Barcelona: Ed. Columna.

Arnau, J. (2004). "Sobre les competències en català i castellà dels escolars de Catalunya: una resposta a la polèmica sobre el decret d'hores de castellà", Llengua, Societat i Comunicació 1, 1-7.

Bereiter, C. and Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Hillsdale (N.J.): Erlbaum. [+]
Amadeo, I. and Solé, J. (1996). Curs pràctic de redacció. Barcelona: Ed. Columna.

Arnau, J. (2004). "Sobre les competències en català i castellà dels escolars de Catalunya: una resposta a la polèmica sobre el decret d'hores de castellà", Llengua, Societat i Comunicació 1, 1-7.

Bereiter, C. and Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Hillsdale (N.J.): Erlbaum.

Chanquoy, L. (1997). "Thinking skills and composing: Examples of text revision", in J. H. M. Hamers and M. Overtoom (ed.) Inventory of European Programmes for teaching thinking, Utrecht: Sardes, 179-185.

Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford Applied Linguistics.

Ellis, R. and Barkhuizen, G. (2005). Analysing Learner Language. Oxford: Oxford University Press.

Flower, L. and Hayes, J. R. (1980). "The dynamics of composing: Making plans and juggling constraints", in L. W. Gregg and E. R. Steinberg (ed.), Cognitive processes in writing, Hillsdale: N.J. Erlbaum, 31-50.

García, J. N. and O. Arias-Gundín (2004). "Intervención en estrategias de revisión del mensaje escrito", Psicothema 16 (2), 194-202.

MEC (2010). PISA 2009. Programa para la evaluación internacional de los alumnos. OCDE. Informe espa-ol. Madrid: Instituto de Evaluación. Ministerio de Educación.

MEC (2007). PISA 2006. Programa para la evaluación internacional de los alumnos. OCDE. Informe espa-ol. Madrid: Instituto de Evaluación. Ministerio de Educación.

Mestres, J. M., Costa, J., Oliva, M. and Fité, R. (2007). Manual d'estil. La redacció i l'edició de textos. 3rd edition. Vic: Eumo.

Pérez, S. A. (2001). "Revising During Writing in a Second Grade Classroom", Educational Research Quarterly 25 (1), 27-32.

Van der Pool, E. (1996). "A text-analytical study of conceptual writing processes and their development", in G. Rijlaarsdam, H. van der Bergh and M. Couzijn (ed.) Theories, Models and Methodology in Writing Research, Amsterdam: Amsterdam University Press, 456-472.

[-]

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem