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Considerations on the low-pressure exhaust gas recirculation system control in turbocharged diesel engines

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Considerations on the low-pressure exhaust gas recirculation system control in turbocharged diesel engines

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Lujan Martinez, JM.; Guardiola García, C.; Plá Moreno, B.; Cabrera López, P. (2014). Considerations on the low-pressure exhaust gas recirculation system control in turbocharged diesel engines. International Journal of Engine Research. 15(2):250-260. https://doi.org/10.1177/1468087413485209

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/51256

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Título: Considerations on the low-pressure exhaust gas recirculation system control in turbocharged diesel engines
Autor: Lujan Martinez, José Manuel Guardiola García, Carlos Plá Moreno, Benjamín Cabrera López, Pedro
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
Although high-pressure exhaust gas recirculation has been commonly used in turbocharged diesel engines for controlling the NOx formation, recent advances in after-treatment and material technology make possible using a ...[+]
Palabras clave: Diesel engine , Engine control , exhaust gas recirculation , Turbocharging , Model predictive control
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Engine Research. (issn: 1468-0874 ) (eissn: 2041-3149 )
DOI: 10.1177/1468087413485209
Editorial:
SAGE Publications
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1177/1468087413485209
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//IPT-370000-2010-022/ES/INVESTIGACIÓN Y DESARROLLO DE TECNOLOGÍAS DE EGR ADAPTADAS A LAS NUEVAS ARQUITECTURAS Y REQUERIMIENTOS DE REFRIGERACIÓN EN MOTORES DIESEL SOBREALIMENTADOS PARA AUTOMOCIÓN (HIREFIRE)/
Agradecimientos:
This research has been partially financed by the Spanish Ministerio de Economia y Competitividad, through project IPT-370000-2010-022 'Investigacion y desarrollo de tecnologias de EGR adaptadas a las nuevas arquitecturas ...[+]
Tipo: Artículo

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