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Design and implementation of the plug-in framework for an advanced game engine architecture

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Design and implementation of the plug-in framework for an advanced game engine architecture

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dc.contributor.advisor Ripoll Ripoll, José Ismael es_ES
dc.contributor.advisor Marco Gisbert, Héctor es_ES
dc.contributor.author Ferrer García, Vicente Eduardo es_ES
dc.date.accessioned 2015-07-31T10:55:04Z
dc.date.available 2015-07-31T10:55:04Z
dc.date.created 2015-07-14
dc.date.issued 2015-07-31 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/54054
dc.description.abstract [EN] In this DFP has been addressed the design and implementation of a Plug-in Framework in object oriented C that is part of a game engine. The game engine, which I am the director and the main developer, is a collaborative project that has been developed during 5 years and in which participate 30 people. This DFP is a small part of the more general project whose aim is to create an advanced game engine for game industry, oriented to massively multi-player online 2D/3D games, and to develop AAA games, the top of the game industry, among multiple platforms and/or consoles. As the code of the engine started to grow, there was the need to decouple the architecture of game engine. This way, programmers can write code independently from each other, which results in less conflicts, and so, more effective in terms of cost and cheaper in terms of monetization. Not adopting this philosophy or similar ones, can be translated into additional costs in the long run lost in development area. This technique or philosophy forces developers to write generic code, independent from other modules, when we have an architecture full of modules separated by layers where each one implements a different technology targeting some functionality, growing constantly and subject to drastic changes. Most of modern game engines use this architecture. es_ES
dc.description.abstract [ES] En este TFG se ha abordado el diseño y la implementación de un Plug-in Framework en C orientado a objetos que forma parte de un motor de videojuegos. El motor, del cual soy el director y principal desarrollador, es un proyecto colaborativo que lleva 5 años en desarrollo y participan 30 personas. Este TFG es una pequeña parte de un proyecto más general el cual tiene como objetivo crear un motor avanzado de videojuegos para la industria de videojuegos orientado a juegos 2D/3D multi-jugador masivos en línea, y desarrollar juegos AAA, los mejores de la industria de videojuegos, para múltiples plataformas y/o consolas. A medida que el código del motor empezó a crecer, apareció la necesidad de desacoplar la arquitectura del motor de videojuegos. De este modo, los programadores pueden escribir código independientemente de otros, dando como resultado menos conflictos y a su vez, siendo más efectivos en términos de coste temporal y económico. No adoptar esta filosofía o alguna similar puede traducirse en costes adicionales a la larga en el área de desarrollo. Esta técnica o filosofía fuerza a los desarrolladores a escribir código genérico e independiente de otros módulos. La cual es especialmente apropiada cuando: 1) La aplicación está compuesta por una gran cantidad de módulos separados por capas. 2) Cada componente es implementado con una tecnología diferente. 3) La aplicación constante evolución de cada parte. 4) Está sujeto a cambios drásticos. La mayoría de motores de videojuegos modernos están diseñados alrededor de esta arquitectura de plug-ins. es_ES
dc.format.extent 94 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Plugin framework es_ES
dc.subject Game engines es_ES
dc.subject RPC es_ES
dc.subject Metaprogramming es_ES
dc.subject Motor de Videojuegos es_ES
dc.subject.classification ARQUITECTURA Y TECNOLOGIA DE COMPUTADORES es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Informática-Grau en Enginyeria Informàtica es_ES
dc.title Design and implementation of the plug-in framework for an advanced game engine architecture es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Informática de Sistemas y Computadores - Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.description.bibliographicCitation Ferrer Garcia, VE. (2015). Design and implementation of the plug-in framework for an advanced game engine architecture. http://hdl.handle.net/10251/54054. es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\28316 es_ES


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