Resumen:
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Currently, novel forms of shared media experiences between remote users are gaining momentum.
Relevant examples are Social TV, synchronous e-learning and multiplayer online games. This work
presents the design, development ...[+]
Currently, novel forms of shared media experiences between remote users are gaining momentum.
Relevant examples are Social TV, synchronous e-learning and multiplayer online games. This work
presents the design, development and evaluation of Wersync, which is an adaptive and scalable
Web 2.0 platform that enables distributed media synchronization and social interaction between
remote users. Wersync enables the creation of multiple sessions for independent groups of users,
each of which can consume the same or different media content in a synchronized manner. Besides,
social interaction is provided by sharing the navigation control commands and by integrating two
text chat tools. The first one is a customized, low-latency and synchronized chat for each group of
users. The second one is based on the integration of Twitter. By exclusively relying on standard
web-based technologies, Wersync can guarantee cross-network, cross-platform and cross-device
support, which are key issues in the current heterogeneous media delivery ecosystem. Additionally,
Wersync provides two presence mechanisms to encourages the participation of external users and
two privacy mechanisms. The development process of Wersync is described and the evaluation
results show its satisfactory performance in both local and inter-country scenarios.
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Actualmente, nuevas formas de experiencias multimedia compartidas entre usuarios remotos están
cobrando impulso. Ejemplos relevantes son Social TV, e-learning sincronizado y juegos online
multi-jugador. Este trabajo ...[+]
Actualmente, nuevas formas de experiencias multimedia compartidas entre usuarios remotos están
cobrando impulso. Ejemplos relevantes son Social TV, e-learning sincronizado y juegos online
multi-jugador. Este trabajo presenta el diseño, desarrollo y la evaluación de Wersync, una
plataforma Web 2.0 escalable y adaptativa para el consumo simultáneo y sincronizado de
contenidos multimedia e interacción social entre usuarios remotos. Esta plataforma permite la
creación de sesiones independientes para múltiples grupos de usuarios, cada uno de los cuales
puede estar consumiendo el mismo o diferente contenido multimedia de forma sincronizada. Como
mecanismos de interacción social, esta plataforma permite la compartición de los comandos de
navegación, así como la selección entre dos herramientas de chat de texto. La primera consiste en
un chat sincronizado, privado, personalizado y con baja latencia, mientras que la segunda se basa
en la integración de Twitter. En Wersync se han utilizado únicamente tecnologías web estándar
para garantizar que sea multi-plataforma y multi-dispositivo dentro del ecosistema multimedia
heterogéneo actual. También se han implementado diferentes mecanismos de presencia para
potenciar el uso de la plataforma en usuarios externos, así como mecanismos de privacidad.
Además, se describe el proceso de desarrollo de Wersync y se muestran resultados satisfactorios en
diferentes escenarios.
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