[EN] What are the relations between our audiences and our cultural organisation? Do we know the audiences' consumption and behavioural patterns? How did they hear about our concerts? How often do they attend our concert ...[+]
[EN] What are the relations between our audiences and our cultural organisation? Do we know the audiences' consumption and behavioural patterns? How did they hear about our concerts? How often do they attend our concert hall? Furthermore, what do they expect from our cultural organisation? The answers to these questions are crucial to the development of cultural organisations in our country.
The VAT increase, cuts in the cultural budget and current changes in consumption and communication patterns are forcing cultural organisations to find new sources of funding and new ways to renew their audiences in order to increase income.
This analysis deals with the systematic study of data bases as a very important way to gain insight into our audiences. This insight will help us with the design of new audience development strategies.
[-]
[ES] Analizar cómo se relacionan los públicos con nuestra organización cultural, cuales son sus pautas de consumo, cómo se han enterado de nuestro evento, con cuánta frecuencia asisten a nuestro espectáculo y, lo que es ...[+]
[ES] Analizar cómo se relacionan los públicos con nuestra organización cultural, cuales son sus pautas de consumo, cómo se han enterado de nuestro evento, con cuánta frecuencia asisten a nuestro espectáculo y, lo que es más importante, qué esperan de nosotros, es crucial para la actual supervivencia del sector cultural.
El aumento del IVA, la disminución en partidas presupuestarias destinadas a cultura y los cambios en los modelos de consumo y comunicación actuales, fuerzan a las organizaciones culturales a buscar nuevas formas de financiación y nuevas formas de renovar su audiencia con el fin de obtener unos ingresos en taquilla superiores.
Esta investigación trata de explicar cómo el estudio sistemático de bases de datos nos aporta información muy valiosa la cual nos permite obtener el conocimiento necesario para desarrollar estrategias de desarrollo de audiencias fundamentadas en datos reales y no en suposiciones.
[-]
|