- -

La técnica del etalonaje. Caso: diferencias entre los archivos ProRes y RAW de la Black Magic Cinema Camera 2.5K

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

La técnica del etalonaje. Caso: diferencias entre los archivos ProRes y RAW de la Black Magic Cinema Camera 2.5K

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Herráiz Zornoza, Beatriz es_ES
dc.contributor.advisor Timonen, Heikki es_ES
dc.contributor.author Ferrer Cebrià, Emilio José es_ES
dc.date.accessioned 2015-10-21T08:28:44Z
dc.date.available 2015-10-21T08:28:44Z
dc.date.created 2015-07-15
dc.date.issued 2015-10-21 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/56291
dc.description.abstract The idea of this thesis arises from my interest in new technologies applied to film. Specifically for my personal interest in the evolution of colour grading with the arrival of digital cinema. The main objective of this work is to observe the behaviour offered by RAW and Apple Prores recording formats of the Black Magic Cinema Camera during the colour grading. Thesis define the concept of colour grading and the process from preproduction of an audiovisual project to the completion during postproduction. Some key concepts relevant to colour and digital image will also be defined for a perfect understanding for the practical part of the project. Later I will study through a series of analyses the response of RAW and Apple ProRes files when they are subjected to the colour grading processes. During this stage I will obtain a series of results with which I can make a number of conclusions. I can define the response during grading colour for each of the two signals. The results obtained after having done all this process have been totally unexpected. We might have thought that the ProRes files, under strong signal compression, would provide a worse outcome compared to RAW files. However, they have shown to withstand a professional quality comparable to the result obtained by RAW signals. If we think with the technical limitations that arise depending on weather we are using one or the other format, we must ask us if we should use RAW files Black magic cinema camera regarding Apple ProRes files. es_ES
dc.format.extent 31 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Fotografía digital es_ES
dc.subject Color grading es_ES
dc.subject Davinci resolve es_ES
dc.subject Color correction es_ES
dc.subject Blackmagic es_ES
dc.subject Etalonaje es_ES
dc.subject Correccion de color es_ES
dc.subject RAW es_ES
dc.subject Apple ProRes es_ES
dc.subject.classification COMUNICACION AUDIOVISUAL Y PUBLICIDAD es_ES
dc.subject.other Grado en Comunicación Audiovisual-Grau en Comunicació Audiovisual es_ES
dc.title La técnica del etalonaje. Caso: diferencias entre los archivos ProRes y RAW de la Black Magic Cinema Camera 2.5K es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte - Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art es_ES
dc.description.bibliographicCitation Ferrer Cebrià, EJ. (2015). La técnica del etalonaje. Caso: diferencias entre los archivos ProRes y RAW de la Black Magic Cinema Camera 2.5K. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/56291 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\27259 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem