El present treball té com a objectiu reconèixer la forma i les tendències que
acompanyen els títols de crèdit de sèries policíaques nord-americanes. Per aconseguir
aquest objectiu s'han estudiat els elements que porten ...[+]
El present treball té com a objectiu reconèixer la forma i les tendències que
acompanyen els títols de crèdit de sèries policíaques nord-americanes. Per aconseguir
aquest objectiu s'han estudiat els elements que porten intrínsecs aquestes seqüències,
com el grafisme, la narrativa i les característiques del gènere, passant per una
aproximació en l'evolució dels títols de crèdit cinematogràfics i televisius. S'han escollit
quatre sèries del gènere molt diferents entre sí per analitzar com s'articulen les seves
seqüències d'obertura. Com a conclusions s'han extret varies diferències en relació al
ritme del muntatge, a la utilització de grafisme, al significat que pren el so i a la forma
de presentar els personatges. No obstant també s'han extret elements comuns, que
alguns ja venen heretats de les sèries policíaques dels anys 60 i d'altres que s'han
aferrat a les noves tecnologies i han proposat noves tècniques de persuasió, sempre
mantenint aquells elements indispensables que permeten reconèixer la temàtica de la
sèrie.
[-]
This research aims to recognize the form and tendencies that come with northAmerican
crime TV series title sequences. To achieve this objective the elements that
this title sequence possesses have been studied. These ...[+]
This research aims to recognize the form and tendencies that come with northAmerican
crime TV series title sequences. To achieve this objective the elements that
this title sequence possesses have been studied. These elements we are referring to
are the motion graphics, the narrative and police genre features within an approach to
the cinematographic and television title sequence evolution. Four very distinctive series
but from the same genre have been chosen to analyze how their opening sequences
are articulated. The main conclusions reached are that there exist some differences
between them in terms of their video editing rhythm, the use of motion graphics, the
sound significance and also the way of presenting the main characters. These are only
the major differences that have been drawn. However, we found in all shows elements
that let the viewer guess the genre even though they are shown in a considerably
different way. Some of these elements are inherited from the police series of the 60s
and others have clung to the new technologies and new techniques of persuasion.
[-]
|