Resumen:
|
The following work contains all the explained steps for the development of a
corporate video, from the preproduction until its production and realization process.
The Hbb4all Project was born as a solidary answer to all ...[+]
The following work contains all the explained steps for the development of a
corporate video, from the preproduction until its production and realization process.
The Hbb4all Project was born as a solidary answer to all those users with any kind
of disability –visual or hearing, mainly- who day by day suffer of troubles when
dealing with technologies. The Project –leaded from Barcelona, but with members
from all around Europe-, is searching and developing several tools in order to
create a better and conformed television which can be accessible for everybody.
In order to get a better influence, this one project should be as well advertised. My
part on this process involved the creation and development of a promotional
video which followed two basic aims. As a first objective was to achieve a stronger
support from those European Institutions which could grant this kind of Project. On
the other hand: spreading the word and letting this project be known not only
around those users with disabilities but also and specially around any kind of
television consumer. The aim: creating an empathy towards the population with
disabilities
[-]
El siguiente trabajo recoge el proceso de desarrollo de un video corporativo, desde
la preparación hasta la producción y realización de éste.
El proyecto Hbb4all nace como respuesta en solidaridad a todos esos usuarios ...[+]
El siguiente trabajo recoge el proceso de desarrollo de un video corporativo, desde
la preparación hasta la producción y realización de éste.
El proyecto Hbb4all nace como respuesta en solidaridad a todos esos usuarios de
tecnologías que, debido a algún tipo de discapacidad (principalmente auditiva o
visual), se enfrentan día a día a duros retos a la hora de desenvolverse e
interactuar con tecnologías. El proyecto -liderado desde Barcelona, pero con
miembros de diversos países Europeos-, busca y desarrolla herramientas para la
mejora y adaptación de la televisión, con el reto de convertirla en accesible para
todos.
Como casi todo producto, este proyecto debe ser correctamente publicitado para
así conseguir una mayor influencia. Mi parte en este trabajo ha sido el desarrollo
de un video de promoción para la publicitación del proyecto con dos retos
principales: conseguir un mayor apoyo de aquellas entidades que subvencionan
proyectos europeos, así como dar a conocer este movimiento entre aquellos
usuarios discapacitados, pero principalmente entre cualquier tipo de consumidor
de televisión. El objetivo: crear una empatía hacía los usuarios discapacitados, por
parte de aquellos que no sufren de ningún tipo de obstáculo a la hora de utilizar
tecnologías.
[-]
|