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Effect of the inlet geometry on performance, surge margin and noise emission of an automotive turbocharger compressor

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Effect of the inlet geometry on performance, surge margin and noise emission of an automotive turbocharger compressor

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dc.contributor.advisor Galindo Lucas, José es_ES
dc.contributor.author Tarí De Paco, Daniel es_ES
dc.date.accessioned 2016-01-11T12:47:18Z
dc.date.available 2016-01-11T12:47:18Z
dc.date.created 2014-09-25
dc.date.issued 2016-01-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/59659
dc.description.abstract [EN] This work presents an experimental setup, in engine test bench, based on the study of the surge limit line in a common automotive engine centrifugal compressor. The engine admission line is modified imposing three different geometries designed to observe the impact on the limit of surge margin. The results show the permeability of the margin in both steady and transient state condition. es_ES
dc.description.abstract [ES] Este trabajo recoge el estudio sobre la influencia de la geometría de entrada de un compresor centrífugo sobre su línea de bombeo, su rendimiento y la emisión de ruido. De acuerdo a ciertas restricciones se eligen tres geometrías básicas junto con algunas variaciones de las mismas, se realizan los ensayos experimentales, se tratan los datos obtenidos y se debate sobre las conclusiones que se extraen. es_ES
dc.format.extent 28 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Compressor centrífugo es_ES
dc.subject Márgen de bombeo es_ES
dc.subject Geometría de entrada es_ES
dc.subject Radial compressor es_ES
dc.subject Surge margin es_ES
dc.subject Inlet geometry es_ES
dc.subject.classification MAQUINAS Y MOTORES TERMICOS es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Motores de Combustión Interna Alternativos-Màster Universitari en Motors de Combustió Interna Alternatius es_ES
dc.title Effect of the inlet geometry on performance, surge margin and noise emission of an automotive turbocharger compressor es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Servicio de Alumnado - Servei d'Alumnat es_ES
dc.description.bibliographicCitation Tarí De Paco, D. (2014). Effect of the inlet geometry on performance, surge margin and noise emission of an automotive turbocharger compressor. http://hdl.handle.net/10251/59659 es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


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