Abstract:
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[EN] In this final degree project I expose my participation in the elaboration
of a prototype of the first level for a 3D video game, developed
together with Iris Escrivá. This participation includes various processes
inherent ...[+]
[EN] In this final degree project I expose my participation in the elaboration
of a prototype of the first level for a 3D video game, developed
together with Iris Escrivá. This participation includes various processes
inherent to the creation of a video game in various fields: design,
development and implementation in a cross-platform engine, being
the graphics on which I have worked more and the field which I have
assumed responsibility.
The game is designed for a single player game, with a subjective
point of view (FPC), which makes easier the identification with the
main character of the story - Jiang- whose actions the player controls.
The graphical interface and interaction respond to an adventure game
in first person, arguably being a role-playing game of linear development
in a narrative context based on ancestral myths of Chinese culture.
The magic, which is part of the story and is manifested in actions,
connects these two levels.
The prototype object of this work - The Legend of Chang Jiang - is
the first level of the game, which functions as an interactive tutorial
in which the player learns the basic controls and the first three abilities
of the main character. Through this level, the player will accomplish
the first objectives going and exploring the recreation of a fantastic
geography, Exalth.
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[ES] En esta memoria de trabajo de fin de grado de tipología práctica
expongo mi participación en la elaboración de un prototipo del primer
nivel para un videojuego en 3D realizado conjuntamente con Iris Escrivá
. Esta ...[+]
[ES] En esta memoria de trabajo de fin de grado de tipología práctica
expongo mi participación en la elaboración de un prototipo del primer
nivel para un videojuego en 3D realizado conjuntamente con Iris Escrivá
. Esta participación abarca varios procesos inherentes 1 a la creación
de un videojuego en diversos ámbitos: diseño, desarrollo e implementación
en un motor multiplataforma, siendo el apartado gráfico al que
más trabajo he dedicado y del que he asumido la responsabilidad de
ejecución en este proyecto.
El videojuego está diseñado para un solo jugador, con un punto de
vista subjetivo (FPC), que facilita la identificación con la protagonista
de la historia -Jiang- cuyas acciones controla. La interfaz gráfica y la
interacción responden a una aventura gráfica en primera persona,
siendo argumentalmente un juego de rol de desarrollo lineal en un
contexto narrativo basado en mitos ancestrales de la cultura china. La
magia, que forma parte del relato y se manifiesta en acciones, conecta
estos dos niveles.
El prototipo objeto de este trabajo -The Legend of Chang Jiang- es
el primer nivel del juego, que funciona como un tutorial interactivo en
el que el jugador aprende los controles básicos y las tres primeras habilidades
del personaje protagonista. A través de él, cumplirá los primeros
objetivos transitando y explorando la recreación de una geografía
fantástica, Exalth.
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