- -

Consistència dels indicadors de competitivitat de la indústria vitivinícola espanyola al mercat internacional

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Consistència dels indicadors de competitivitat de la indústria vitivinícola espanyola al mercat internacional

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Compes López, Raúl es_ES
dc.contributor.author Cervera Ferrer, Francesc Josep es_ES
dc.date.accessioned 2016-03-11T10:35:25Z
dc.date.available 2016-03-11T10:35:25Z
dc.date.created 2015-04-28
dc.date.issued 2016-03-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/61701
dc.description.abstract [EN] Recent years, the concept of competitiveness has gained significant importance in the context of an increasingly globalized economy. In this scenario, international wine markets have also undergone significant changes in its structure and in its performance that require appropriate tools in order to understand it. This paper analyses the current situation of these markets in terms of area, production, consumption and trade flows. It also assesses the competitive position of the Spanish wine industry shown by seven indicators of Revealed Comparative Advantage in relation with the main actors of the international wine market. Finally, it analyses cardinal, ordinal and dichotomous consistency in order to know which indicators are stable with each other -and therefore replaceable-, and which not, and therefore complementary in measuring the international competitiveness of the Spanish wine industry between 2000 and 2013. es_ES
dc.description.abstract [CA] Als últims anys, el concepte de competitivitat ha adquirit una importància rellevant en el marc de l’economia creixentment globalitzada. En aquest escenari, els mercats internacionals del vi també han patit canvis importants en la seua estructura i en el seu comportament que requereixen ferramentes adequades per a la seua comprensió. El present treball analitza la situació actual d’aquests mercats en quan a superfície, producció, consum i fluixos de comerç. Així mateix, avalua la posició competitiva de la indústria espanyola del vi mitjançant set indicadors d’Avantatge Comparatiu Revelat respecte als principals actors en el mercat internacional del vi. Finalment, realitza un anàlisi de consistència cardinal, ordinal i dicotòmica amb la fi de conèixer quins indicadors dels proposats són estables entre sí -i per tant substituïbles-, i quins no, i per tant complementaris a l’hora de mesurar la competitivitat internacional de la indústria vinícola espanyola en el període comprès entre 2000 i 2013. es_ES
dc.format.extent 83 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Avantatge comparatiu es_ES
dc.subject Sector vinícola espanyol es_ES
dc.subject Anàlisi de consistència es_ES
dc.subject.classification ECONOMIA, SOCIOLOGIA Y POLITICA AGRARIA es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Economía Agroalimentaria y del Medio Ambiente-Màster Universitari en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient es_ES
dc.title Consistència dels indicadors de competitivitat de la indústria vitivinícola espanyola al mercat internacional es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Servicio de Alumnado - Servei d'Alumnat es_ES
dc.description.bibliographicCitation Cervera Ferrer, FJ. (2015). Consistència dels indicadors de competitivitat de la indústria vitivinícola espanyola al mercat internacional. http://hdl.handle.net/10251/61701 es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem