[EN] At the UPV, the EICE teams: QtalNET and IEMA, are performing toghether
the PIME project "Social ePortfolios", in which they are testing different
assessment's techniques through electronic portfolios and ...[+]
[EN] At the UPV, the EICE teams: QtalNET and IEMA, are performing toghether
the PIME project "Social ePortfolios", in which they are testing different
assessment's techniques through electronic portfolios and social
networks.The aim of the project is to develop a protocol to use social media
through the process of creating e-portfolios, with the objective of value the
skills acquired by students.This article describes the project and the
experience consistent in various subjects, from different degrees, to evaluate
the portfolios presented. Students can implement the portfolio through social
networks (experimental group) or through a document (control groups). The
develop is individual in every case. The weight of the portfolio in the
evaluation goes from 60% to 100% (depending on the subject). The oral
defense is realized to all the students (no matter if they are the experimental
or the control group), they are given a brief guide with the aim of have the
same structure to compare between different portfolios. In this article the
method is exposed, as well as the reflections on their use.
[-]
[ES] El objetivo principal del proyecto es elaborar un protocolo que permita usar
las redes sociales durante el proceso de creación de portafolios electrónico
para la evaluación de las competencias adquiridas por los ...[+]
[ES] El objetivo principal del proyecto es elaborar un protocolo que permita usar
las redes sociales durante el proceso de creación de portafolios electrónico
para la evaluación de las competencias adquiridas por los alumnos.
En este artículo se presenta el proyecto, así como la experiencia que se está
realizando consistente en experimentar en diversas asignaturas de diferentes
titulaciones el portafolios para evaluar. Los alumnos pueden implementar el
portafolio a través de las redes sociales (grupos experimentales) o por medio
de un documento (grupos de control). La realización en todos los casos es
individual. El peso del portafolio en la evaluación va desde un 60% a un
100% (dependiendo de la asignatura). La defensa se realiza oralmente y a
todos los alumnos (tanto si son del grupo experimental como de control) se
les proporciona una breve guía para que la estructura pueda ser comparable
entre los diferentes portafolios. En el presente artículo se expone el método
seguido así como las reflexiones sobre su uso.
[-]
|