- -

Linguistic choice in a corpus of brand slogans: repetition or variation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Linguistic choice in a corpus of brand slogans: repetition or variation

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Musté Ferrero, Paloma es_ES
dc.contributor.author Stuart, Keith Douglas Charles es_ES
dc.contributor.author Botella Trelis, Ana Paloma es_ES
dc.date.accessioned 2016-05-11T10:51:49Z
dc.date.available 2016-05-11T10:51:49Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1877-0428
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/63898
dc.description.abstract This article analyses the linguistic choices realized in a corpus of brand slogans. Our main hypothesis is that these choices are determined by the socio-semantics of two factors: repetition and variation. Repetition and variation are twin strategies to enhance memorability of the product in the potential consumer. The results of our research are a classification system of linguistic choices in brand slogans at four levels: phonological, lexico-grammatical, syntactic and semantic. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Elsevier es_ES
dc.relation.ispartof Procedia Social and Behavioral Sciences es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Brand Slogans es_ES
dc.subject Linguistic Variation es_ES
dc.subject Metaphor es_ES
dc.subject Repetition es_ES
dc.subject Stylistic Devices es_ES
dc.title Linguistic choice in a corpus of brand slogans: repetition or variation es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.1016/j.sbspro.2015.07.454
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada es_ES
dc.description.bibliographicCitation Musté Ferrero, P.; Stuart, KDC.; Botella Trelis, AP. (2015). Linguistic choice in a corpus of brand slogans: repetition or variation. Procedia Social and Behavioral Sciences. 198:350-358. doi:10.1016/j.sbspro.2015.07.454 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.454 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 350 es_ES
dc.description.upvformatpfin 358 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 198 es_ES
dc.relation.senia 308003 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem