Abstract:
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[EN] This work is part of the proper context of the social web and tourism 2.0, which has changed the paradigm of Internet communication and has opened new possibilities for finding and booking tourists visiting the various ...[+]
[EN] This work is part of the proper context of the social web and tourism 2.0, which has changed the paradigm of Internet communication and has opened new possibilities for finding and booking tourists visiting the various tourist destinations in Spain. Therefore, in a context marked by the current economic crisis, it is important to have good content strategy and SEO to offer potential customers the content they may be in need for your vacation. Thus, this research seeks to analyze trends in search engine optimization and online reputation of the most iconic destinations that are identified as competition from Valencia and compare these results with those of the destinations of the community, to observe differences between the strategies of content that justifies the different data relating to the reception of domestic tourists. To do so, it will follow a methodology of qualitative type which is to be performed a content analysis of user searches using Google AdWords and Google Trends, content on social networks, web positioning and usability, and online reputation.
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[ES] Este trabajo se enmarca en el contexto propio de la web social y el turismo 2.0, donde ha cambiado el paradigma comunicativo de Internet y se han abierto nuevas posibilidades de búsqueda y reserva de estancias ...[+]
[ES] Este trabajo se enmarca en el contexto propio de la web social y el turismo 2.0, donde ha cambiado el paradigma comunicativo de Internet y se han abierto nuevas posibilidades de búsqueda y reserva de estancias vacacionales en los diferentes destinos turísticos de España. Por ello, en un contexto marcado por la crisis económica actual, se hace importante tener una buena estrategia de contenidos y de posicionamiento web para poder ofrecer a los potenciales clientes los contenidos que ellos pueden estar necesitando para sus vacaciones. Así pues, en esta investigación se busca analizar las tendencias de búsqueda, de posicionamiento web y la reputación online de los destinos más emblemáticos que se identifiquen como competencia de la Comunidad Valenciana y comparar dichos resultados con los de los destinos de dicha comunidad, para poder observar diferencias entre las estrategias de contenido que justifique los diferentes datos relativos a la recepción de turistas nacionales. Para ello, se va a seguir una metodología de tipo cualitativa donde se va a realizar un análisis de contenido de las búsquedas de los usuarios mediante Google AdWords y Google Trends, de los contenidos en redes sociales, del posicionamiento web y la usabilidad, y de la reputación online.
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