Resumen:
|
[EN] The rooted historic tradition related to silk manufacture in the city of Valencia comes until our days and, thanks to the project Silk Road of the UNESCO, the city could become the centre of attention at an international ...[+]
[EN] The rooted historic tradition related to silk manufacture in the city of Valencia comes until our days and, thanks to the project Silk Road of the UNESCO, the city could become the centre of attention at an international level.
The purpose of this TFG is to give the guidelines to promote the cultural tourism in a permanent way around the product ¿Silk Road¿ in its kilometre 9090, the city of Valencia, which is the seat of that project during the current year on the occasion of the 20th anniversary of the declaration of the Lonja de la Seda as a World Heritage site. The cultural events arranged in the city with that purpose in the coming months are an opportunity to promote this sort of tourism and, at the same time, try to improve the notoriety of Valencia as a touristic product of the Silk Road.
The aim is to analyze the touristic potential of Valencia to settle this new product, that is, beyond the limits of the events related to the Silk Road which will be held in the city this year 2016. In order to achieve it, we must determinate the target public and investigate the most suitable methods to do an effective touristic promotion.
[-]
[ES] La arraigada tradición histórica relacionada con la manufactura de la seda que presenta la ciudad de Valencia se extiende hasta nuestros días y, gracias al proyecto Ruta de la Seda de la UNESCO, la ciudad puede ...[+]
[ES] La arraigada tradición histórica relacionada con la manufactura de la seda que presenta la ciudad de Valencia se extiende hasta nuestros días y, gracias al proyecto Ruta de la Seda de la UNESCO, la ciudad puede convertirse en el centro de las miradas a nivel internacional.
Mediante este TFG se pretende dar las directrices para promocionar el turismo cultural de una manera permanente en el tiempo en torno al producto ¿Ruta de la Seda¿ en su kilómetro 9090, la ciudad de Valencia, que será sede de dicho proyecto en el presente año con motivo del vigésimo aniversario de la declaración de la Lonja de la Seda como patrimonio de la Humanidad. Los actos programados en la ciudad con este motivo en los meses venideros son una oportunidad para potenciar este tipo de turismo, y a su vez tratar de aumentar la visibilidad de Valencia con su producto turístico ¿Ruta de la Seda¿.
El objetivo es analizar el potencial turístico que presenta Valencia para establecer de forma sostenible este nuevo producto, es decir, más allá de los acontecimientos relacionados con la Ruta de la Seda que tendrán lugar en la ciudad este 2016. Se deberá determinar el público objetivo y estudiar los medios más indicados para llevar a cabo una correcta promoción turística.
[-]
|