- -

Redes sociales en las bibliotecas escolares

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Redes sociales en las bibliotecas escolares

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Giménez Chornet, Vicent es_ES
dc.date.accessioned 2016-11-14T13:50:28Z
dc.date.available 2016-11-14T13:50:28Z
dc.date.issued 2015-04-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/73960
dc.description.abstract [EN] School libraries should be a means to access knowledge, and Information and Communications Technology can facilitate adolescent students begin in the use of these technologies to develop their capabilities and skills in finding information. Social networks and the Internet care about problematic situations that can cause children and adolescents who are not aware of the dangers of the network, but this should not prevent you know the advantages offered by ICT as a way and means of learning. In the article various innovative proposals that have been implemented in various school libraries in the world are analyzed. We conclude that it is important for pre-university students understand and master these tools before entering the world of work or college es_ES
dc.description.abstract [ES] Las bibliotecas escolares deben ser un medio para acceder al conocimiento, y las Tecnologías de la Información y la Comunicación pueden facilitar que los estudiantes adolescentes se inicien en el uso de estas tecnologías para desarrollar sus capacidades y habilidades en la búsqueda de información. Las redes sociales e Internet preocupan por las situaciones problemáticas que pueden provocar en los niños y adolescentes que no sean conscientes de los peligros de la red, pero ello no debe impedir que conozcan las ventajas que las TIC ofrecen como forma y medio de aprender. En el artículo se analizan diferentes propuestas innovadoras que se han implantado en distintas bibliotecas escolares del mundo. Se concluye que es importante que los estudiantes preuniversitarios conozcan y dominen estas herramientas antes de incorporarse al mundo laboral o a la universidad. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Revista sobre la infancia y la adolescencia
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Bibliotecas escolares es_ES
dc.subject Redes sociales es_ES
dc.subject Educación infantil es_ES
dc.subject School libraries es_ES
dc.subject Social networks es_ES
dc.subject Childhood education es_ES
dc.title Redes sociales en las bibliotecas escolares es_ES
dc.title.alternative Social networking in school libraries es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2016-11-14T12:41:50Z
dc.identifier.doi 10.4995/reinad.2015.3286
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.description.bibliographicCitation Giménez Chornet, V. (2015). Redes sociales en las bibliotecas escolares. Revista sobre la infancia y la adolescencia. (8):15-27. doi:10.4995/reinad.2015.3286 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/reinad.2015.3286 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 15 es_ES
dc.description.upvformatpfin 27 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.issue 8
dc.identifier.eissn 2174-7210
dc.description.references Rose, J. (2009). The problem of technological barriers. Kybernetes, 38(1/2), 25-41. doi:10.1108/03684920910930862 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record