- -

Game Technologies for Kindergarten Instruction: Experiences and Future Challenges

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Game Technologies for Kindergarten Instruction: Experiences and Future Challenges

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Nácher-Soler, Vicente Ernesto es_ES
dc.contributor.author García Sanjuan, Fernando es_ES
dc.contributor.author Jaén Martínez, Francisco Javier es_ES
dc.date.accessioned 2016-11-17T08:57:16Z
dc.date.available 2016-11-17T08:57:16Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1613-0073
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/74255
dc.description.abstract [EN] Games are an ideal mechanism to design educational activities with preschool children. Moreover, an analysis of current kindergarten curricula points out that playing and games are an important basis for children development. This paper presents a review of works that use games for kindergarten instruction and analyses their underlying technologies. In addition, in this work we present future challenges to be faced for each technology under consideration focusing on the specific needs and abilities these very demanding users have. The end goal is to outline a collection of future research directions for educators, game designers and HCI experts in the area of game-based kindergarten instruction supported by new technologies. es_ES
dc.description.sponsorship This work received financial support from Spanish MINECO (projects TIN2010-20488 and TIN2014-60077-R), from Universitat Politècnica de València (UPV-FE-2014-24), and from GVA (ACIF/2014/214). es_ES
dc.format.extent 10 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher CEUR Workshop Proceedings es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Games es_ES
dc.subject Kindergarten es_ES
dc.subject Pre-Kindergarten es_ES
dc.subject Education es_ES
dc.subject Serious games es_ES
dc.subject Review es_ES
dc.subject Multi-touch es_ES
dc.subject Robots es_ES
dc.subject Tangible User Interfaces (TUI) es_ES
dc.subject.classification LENGUAJES Y SISTEMAS INFORMATICOS es_ES
dc.title Game Technologies for Kindergarten Instruction: Experiences and Future Challenges es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2010-20488/ES/CREATEWORLDS: UNA PLATAFORMA PARA EL APRENDIZAJE CREATIVO SOBRE MESAS INTERACTIVAS/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TIN2014-60077-R/ES/SISTEMA DE TERAPIAS DE JUEGO BASADO EN SUPERFICIES INTERACTIVAS PARA LA MEJORA DEL IMPACTO EMOCIONAL DERIVADO DE LA HOSPITALIZACION PEDIATRICA/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/UPV//UPV-FE-2014-24/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/GVA//ACIF%2F2014%2F214/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.description.bibliographicCitation Nácher-Soler, VE.; García Sanjuan, F.; Jaén Martínez, FJ. (2015). Game Technologies for Kindergarten Instruction: Experiences and Future Challenges. CEUR Workshop Proceedings. http://hdl.handle.net/10251/74255 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.conferencename II Congreso de la Sociedad Española para las Ciencias del Videojuego (CoSECiVi 2015) es_ES
dc.relation.conferencedate June 24, 2015 es_ES
dc.relation.conferenceplace Barcelona, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ceur-ws.org/Vol-1394/ es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.senia 291805 es_ES
dc.contributor.funder Ministerio de Economía y Competitividad es_ES
dc.contributor.funder Universitat Politècnica de València es_ES
dc.contributor.funder Generalitat Valenciana es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem