- -

Utilización de la CFD como herramienta de apoyo al estudio inicial de las Turbomáquinas Hidráulicas

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Utilización de la CFD como herramienta de apoyo al estudio inicial de las Turbomáquinas Hidráulicas

Show full item record

Vicéns Moltó, JL.; Zamora Parra, B. (2014). Utilización de la CFD como herramienta de apoyo al estudio inicial de las Turbomáquinas Hidráulicas. Modelling in Science Education and Learning. 7:49-59. doi:10.4995/msel.2014.2091

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/74552

Files in this item

Item Metadata

Title: Utilización de la CFD como herramienta de apoyo al estudio inicial de las Turbomáquinas Hidráulicas
Secondary Title: Using CFD as a support tool for the initial study of Hydraulic Turbomachinery
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] The Engineering Education requires that students acquire an appropriate knowledge on a mathematical computational language as well as on a numerical simulation procedure. The computational language of mathematics ...[+]


[ES] La Enseñanza de la Ingeniería requiere que el alumno adquiera conocimientos tanto de un lenguaje computacional matemático como de algún procedimiento de simulación numérica. El lenguaje matemático suele enseñarse en ...[+]
Subjects: Engineering Education , CFD , Epistemological Obstacles , Numerical Simulation , Fluid Mechanics , Enseñanza en Ingeniería , Simulación Numérica , Mecánica de Fluidos
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2014.2091
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2014.2091
Type: Artículo

References

Armendáriz, M. . V. G., Azcárate, C., & Deulofeu, J. (1993). Didáctica de las Matemáticas y Psicología. Infancia y Aprendizaje, 16(62-63), 77-99. doi:10.1080/02103702.1993.10822374

Bronckbank, A., MacGill, I. (2002). Aprendizaje Reflexivo en la Educación Superior. Madrid (Spain): Morata.

Çengel, Y.A., Cimbala, J.M. (2006). Fluid Mechanics (Fundamentals and Applications). New York (USA): McGraw-Hill. [+]
Armendáriz, M. . V. G., Azcárate, C., & Deulofeu, J. (1993). Didáctica de las Matemáticas y Psicología. Infancia y Aprendizaje, 16(62-63), 77-99. doi:10.1080/02103702.1993.10822374

Bronckbank, A., MacGill, I. (2002). Aprendizaje Reflexivo en la Educación Superior. Madrid (Spain): Morata.

Çengel, Y.A., Cimbala, J.M. (2006). Fluid Mechanics (Fundamentals and Applications). New York (USA): McGraw-Hill.

Fernández Oro, J.M. (2012). Técnicas numéricas en Ingeniería de Fluidos. Barcelona (Spain): Reverté.

González, A. (2005). Motivación Académica. Teoría, Aplicación y Evaluación. Madrid (Spain): Pirámide.

Mataix, C. (2009). Turbomáquinas Hidráulicas. Madrid (Spain): ICAI-ICADE.

Tu, J. (2008). Computational Fluid Dynamics, a Practical Approach. New York (USA): Elsevier.

Vicéns, J.L. (2012). Compromiso ético versus régimen disciplinario. Una propuesta para la Ense-anza en la Ingeniería. Actas del XV Congreso Nacional y V Iberoamericano de Pedagogía, pp. 440-446, Burgos, Spain.

Vicéns, J.L., Zamora, B. (2011). Propuesta de una etapa pre-proceso en los proyectos didácticos de materias de Ingeniería. Actas del Congreso Internacional de Innovación Docente, pp. 323-336, Cartagena, Spain.

Vicéns, J. L., & Zamora, B. (2012). A teaching-learning method based on CFD assisted with matlab programming for hydraulic machinery courses. Computer Applications in Engineering Education, 22(4), 630-638. doi:10.1002/cae.21554

Zamora, B., Kaiser, A. S., & Vicente, P. G. (2010). Improvement in Learning on Fluid Mechanics and Heat Transfer Courses Using Computational Fluid Dynamics. International Journal of Mechanical Engineering Education, 38(2), 147-166. doi:10.7227/ijmee.38.2.6

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record