- -

An on-engine method for dynamic characterisation of NOx concentration sensors

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

An on-engine method for dynamic characterisation of NOx concentration sensors

Mostrar el registro completo del ítem

Galindo, J.; Serrano Cruz, JR.; Guardiola, C.; Blanco-Rodriguez, D.; Cuadrado, I. (2011). An on-engine method for dynamic characterisation of NOx concentration sensors. Experimental Thermal and Fluid Science. 35(3):470-476. https://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2010.11.010

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/74918

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: An on-engine method for dynamic characterisation of NOx concentration sensors
Autor: Galindo, José Serrano Cruz, José Ramón Guardiola, Carlos Blanco-Rodriguez, David Cuadrado, I.G.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
An on-engine method for dynamic characterisation of automotive NOx concentration sensors is presented. Steps in start of injection on a diesel engine are employed to achieve step-like NOx concentration variations on exhaust ...[+]
Palabras clave: Combustion engine , Measurement techniques , NOx , On-board diagnostics , Sensor calibration , SOI , ZrO2 sensor , Combustion engines , Calibration , Combustion , Diesel engines , Dynamic response , Engines , Nitrogen oxides , Sensors
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Experimental Thermal and Fluid Science. (issn: 0894-1777 ) (eissn: 1879-2286 )
DOI: 10.1016/j.expthermflusci.2010.11.010
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2010.11.010
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//TRA2006-15620-C02-02/ES/DESARROLLO DE UNA PLATAFORMA ROBUSTA Y FLEXIBLE PARA EL CONTROL DE MOTORES DIESEL DE AUTOMOCION CON NUEVAS CONCEPCIONES DE COMBUSTION. VALIDACION EXPERIMENTAL./
Agradecimientos:
The authors thanks R. Lujan and G. Couture for their valuable contribution in the experimental part of the present work. This work has been partially supported by Ministerio de Ciencia y Tecnologia through Project PLANUCO ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem