- -

Innovation culture and management: users and value co-creation processes in tourism, sme´s and startups

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Innovation culture and management: users and value co-creation processes in tourism, sme´s and startups

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.advisor Jiménez Saez, Fernando es_ES
dc.contributor.author Carvalho Proença, Joaquim Jose es_ES
dc.date.accessioned 2016-12-16T08:18:30Z
dc.date.available 2016-12-16T08:18:30Z
dc.date.created 2016-09-26
dc.date.issued 2016-12-16 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/75268
dc.description.abstract [EN] The problem of research is to understand how to create value propositions, new services and experiences, thru Open Innovation and the collaboration with users in cocreation. As such approach requires the identification of available users, how organisations connect with them in the context of small businesses and start-ups in the leisure and tourism sector. The method used is the analysis of trends and social media, immersion, participant observation, qualitative and quantitative interviews, Card Sorting of Alexander Osterwalder and Mind Mapping. A more ambitious further investigation would understand the influence of open innovation in developing new products and services not only as an activity of "laboratory" (the innovation and marketing departments and the consumers) but also as a component of "social context" and of the culture organisation of Spanish and Brazilian companies. In this context the importance of developing an international research work in different geographical (Europe, South America), cultural (Hispanic and Portuguese-speaking) and economic (recession and expansion cycles) realities. es_ES
dc.description.abstract [ES] El problema de la investigación es entender cómo crear propuestas de valor, nuevos servicios y experiencias, thru innovación abierta y la colaboración con los usuarios de co-creación. Como tal enfoque requiere la identificación de usuarios disponibles, cómo las organizaciones conectan con ellos en el contexto de las pequeñas empresas y la creación de empresas en el sector del ocio y el turismo. El método utilizado es el análisis de las tendencias y los medios de comunicación social, la inmersión, la observación participante, entrevistas cualitativas y cuantitativas, de clasificación de cartas de Alexander Osterwalder y Cartografía de la mente. Una investigación posterior más ambiciosa comprender la influencia de la innovación abierta en el desarrollo de nuevos productos y servicios, no sólo como una actividad de "laboratorio" (los departamentos de innovación y comercialización y los consumidores) sino también como un componente de "contexto social" y de la organización de la cultura de las empresas españolas y brasileñas. En este contexto, la importancia de desarrollar un trabajo de investigación internacional en las diferentes situaciones geográficas (Europa, América del Sur), (ciclos de recesión y expansión) (hispanos y de habla portuguesa) y económicas culturales realidades. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Co-creation es_ES
dc.subject Value generation es_ES
dc.subject Tourism sector SME's and Sturt-up es_ES
dc.subject Co-creación es_ES
dc.subject Generación de valor es_ES
dc.subject Pymes y Start-ups en turismo es_ES
dc.subject.classification PROYECTOS DE INGENIERIA es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Cultura Científica y de la Innovación-Màster Universitari en Cultura Científica i de la Innovació es_ES
dc.title Innovation culture and management: users and value co-creation processes in tourism, sme´s and startups es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Proyectos de Ingeniería - Departament de Projectes d'Enginyeria es_ES
dc.description.bibliographicCitation Carvalho Proença, JJ. (2016). Innovation culture and management: users and value co-creation processes in tourism, sme´s and startups. http://hdl.handle.net/10251/75268 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\49500 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record