Resumen:
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[EN] The problem of research is to understand how to create value propositions, new services and experiences, thru Open Innovation and the collaboration with users in cocreation.
As such approach requires the identification ...[+]
[EN] The problem of research is to understand how to create value propositions, new services and experiences, thru Open Innovation and the collaboration with users in cocreation.
As such approach requires the identification of available users, how organisations connect with them in the context of small businesses and start-ups in the leisure and tourism sector.
The method used is the analysis of trends and social media, immersion, participant observation, qualitative and quantitative interviews, Card Sorting of Alexander Osterwalder and Mind Mapping. A more ambitious further investigation would understand the influence of open innovation in developing new products and services not only as an activity of "laboratory" (the innovation and marketing departments and the consumers) but also as a component of "social context" and of the culture organisation of Spanish and Brazilian companies.
In this context the importance of developing an international research work in different geographical (Europe, South America), cultural (Hispanic and Portuguese-speaking) and economic (recession and expansion cycles) realities.
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[ES] El problema de la investigación es entender cómo crear propuestas de valor, nuevos servicios y experiencias, thru innovación abierta y la colaboración con los usuarios de co-creación.
Como tal enfoque requiere la ...[+]
[ES] El problema de la investigación es entender cómo crear propuestas de valor, nuevos servicios y experiencias, thru innovación abierta y la colaboración con los usuarios de co-creación.
Como tal enfoque requiere la identificación de usuarios disponibles, cómo las organizaciones conectan con ellos en el contexto de las pequeñas empresas y la creación de empresas en el sector del ocio y el turismo.
El método utilizado es el análisis de las tendencias y los medios de comunicación social, la inmersión, la observación participante, entrevistas cualitativas y cuantitativas, de clasificación de cartas de Alexander Osterwalder y Cartografía de la mente. Una investigación posterior más ambiciosa comprender la influencia de la innovación abierta en el desarrollo de nuevos productos y servicios, no sólo como una actividad de "laboratorio" (los departamentos de innovación y comercialización y los consumidores) sino también como un componente de "contexto social" y de la organización de la cultura de las empresas españolas y brasileñas.
En este contexto, la importancia de desarrollar un trabajo de investigación internacional en las diferentes situaciones geográficas (Europa, América del Sur), (ciclos de recesión y expansión) (hispanos y de habla portuguesa) y económicas culturales realidades.
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