Resumen:
|
[EN] The concept that served as a starting point for this essay is the portrait and
its distortion. To accomplish it, it was necessary to carry out an investigation
about the different ways and means ...[+]
[EN] The concept that served as a starting point for this essay is the portrait and
its distortion. To accomplish it, it was necessary to carry out an investigation
about the different ways and means that could be useful to hinder the
identification of the port
rayed individual and, therefore, keep us away from
the accuracy and detail of our benchmark: a photography.
Doing this, we want to create paintings based on photographies that
present “defects” such as motion blur, unfocused, backlighting, misframing...
mis
takes which display a reality that our eyes can’t catch without the help of a
camera or, at least, they don’t appreciate without it.
This manner of working led us to begin researching photographies with
flaws on them, like the aforementioned blur, most of
them extracted from
family albums. This kind of error shelp us to conceive the photographied reality
from a different point of view.
[-]
[ES] El punto de partida con el que se inició este proyecto es el retrato y la
distorsión de éste. Para llevar a cabo el trabajo, previamente
iniciamos una
investigación sobre las distintas ...[+]
[ES] El punto de partida con el que se inició este proyecto es el retrato y la
distorsión de éste. Para llevar a cabo el trabajo, previamente
iniciamos una
investigación sobre las distintas maneras y recursos que podían ser útiles para
obstaculizar la identificación de la persona retratada y alejarnos así de nuestra
incesante costumbre de ser detallistas y fieles a la fotografía que usamos como
referente.
Con este proyecto buscamos crear cuadros a partir de fotografías que
presentan “defectos” como la distorsión por movimiento o desenfoque,
contraluces, flashazos, desencuadre... errores que nos muestran una realidad
que nuestros ojos no capturan
s
i no es con ayuda de una cámara o que, al
menos, no apreciamos sin la ayuda de ésta.
Esta manera de trabajar nos condujo a iniciar una búsqueda de fotografías
que
de por sí ya contasen con algún tipo de distorsión
, la mayoría de ellas
extraídas de
álbumes
familiares. Esta distorsión nos hace percibir la realidad
fotografiada desde un punto de vista distinto
[-]
|