- -

Reflexiones sobre dos dibujos de la Torre de los Escipiones de Tarragona. La paradoja de la conceptualidad del dibujo arqueológico

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Reflexiones sobre dos dibujos de la Torre de los Escipiones de Tarragona. La paradoja de la conceptualidad del dibujo arqueológico

Show full item record

Puche, JM.; Macias, JM.; Solà-Morales, P.; Toldrà, JM. (2015). Reflexiones sobre dos dibujos de la Torre de los Escipiones de Tarragona. La paradoja de la conceptualidad del dibujo arqueológico. EGA. Revista de Expresión Gráfica Arquitectónica. 20(25):158-167. doi:10.4995/ega.2015.3673.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/76263

Files in this item

Item Metadata

Title: Reflexiones sobre dos dibujos de la Torre de los Escipiones de Tarragona. La paradoja de la conceptualidad del dibujo arqueológico
Secondary Title: Reflections on two drawings of Scipios’ tower in Tarragona. The paradox of archaeological drawing conceptuality
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] It is impossible to conceive of archaeology –the discipline that tells us of the societies of our history by studying their material remains– without the drawing. There is no area of archaeology –from fieldwork to ...[+]


[ES] La arqueología, la disciplina que permite conocer las sociedades humanas históricas a partir de sus restos materiales, no se puede concebir sin el dibujo. No hay labor vinculada a ella que no implique una participación ...[+]
Subjects: Archaeology , Drawing , Cultural Heritage , Torre dels Escipions de Tarragona , Arqueología , Dibujo
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
EGA. Revista de Expresión Gráfica Arquitectónica. (issn: 1133-6137 ) (eissn: 2254-6103 )
DOI: 10.4995/ega.2015.3673
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/ega.2015.3673
Type: Artículo

Location


 

References

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record