- -

Using Serious Games to Train Adaptive Emotional Regulation Strategies

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Using Serious Games to Train Adaptive Emotional Regulation Strategies

Mostrar el registro completo del ítem

Alcañiz Raya, ML.; Rodríguez Ortega, A.; Rey, B.; Parra Vargas, E. (2014). Using Serious Games to Train Adaptive Emotional Regulation Strategies. Lecture Notes in Computer Science. 8531:541-549. https://doi.org/10.1007/978-3-319-07632-4_51

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/80614

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Using Serious Games to Train Adaptive Emotional Regulation Strategies
Autor: Alcañiz Raya, Mariano Luis Rodríguez Ortega, Alejandro Rey, Beatriz Parra Vargas, Elena
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Emotional Regulation (ER) strategies allow people to influence the emotions they feel, when they feel them, how they experience them, and how they express them in any situation. Deficiencies or deficits in ER strategies ...[+]
Palabras clave: Serious games , Emotional regulation , Ecological momewntary assessment , Virtual reality
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 978-319-07631-7
Fuente:
Lecture Notes in Computer Science. (issn: 0302-9743 ) (eissn: 1611-3349 )
DOI: 10.1007/978-3-319-07632-4_51
Editorial:
Springer Verlag (Germany)
Versión del editor: http://doi.org/10.1007/978-3-319-07632-4_51
Título del congreso: 6th International Conference, Social Computing and Social Media
Lugar del congreso: Heraklion, Creta, Grecia
Fecha congreso: June22-27, 2014
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//SEJ2006-14301/ES/NUEVAS TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION Y LA COMUNICACION: INTEGRACION Y CONSOLIDACION DE SU USO EN CIENCIAS SOCIALES PARA MEJORAR LA SALUD, LA CALIDAD DE VIDA Y EL BIENESTAR./
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO08%2F2008%2F157/ES/Promoción del bienestar a través de las tecnologías de la información y comunicación (probientic)/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BES-2011-043316/ES/BES-2011-043316/
MEC/TIN2010-20187
Agradecimientos:
This study was funded by Vicerrectorado de Investigación de la Universitat Politècnica de València, Spain, PAID-06-2011, R.N. 1984; by Ministerio de Educación y Ciencia, Spain, Project Game Teen (TIN2010-20187) and partially ...[+]
Tipo: Artículo Comunicación en congreso

References

Mennin, D., Farach, F.: Emotion and evolving treatments for adult psychopathology. Clinical Psychology: Science and Practice 14, 329–352 (2007)

Serrano, A., Iborra, I.: Informe violencia entre compañeros en la escuela. Spanish Version (2005), http://www.centroreinasofia.es

Informe Cisneros X.: Acoso y Violencia Escolar en España, por Iñaki Piñuel y Araceli Oñate. Editorial IIEDDI, Spanish Version (2007) [+]
Mennin, D., Farach, F.: Emotion and evolving treatments for adult psychopathology. Clinical Psychology: Science and Practice 14, 329–352 (2007)

Serrano, A., Iborra, I.: Informe violencia entre compañeros en la escuela. Spanish Version (2005), http://www.centroreinasofia.es

Informe Cisneros X.: Acoso y Violencia Escolar en España, por Iñaki Piñuel y Araceli Oñate. Editorial IIEDDI, Spanish Version (2007)

Werner, K., Gross, J.J.: Emotion Regulation and Psychopathology. In: Emotion Regulation and Psychopathology: A Transdiagnostic Approach to Etiology and Treatment. Guildford Press (2010)

Berking, M., Wupperman, P., Reichardt, A., Pejic, T., Dippel, A., Znoj, H.: Emotion-regulation skills as a treatment target in psychotherapy. Behaviour Research and Therapy 46, 1230–1237 (2008)

Shields, A., Cicchetti, D.: Emotion regulation among school-age children: The development and validation of a new criterion Q-sort scale. Developmental Psychology 33(6), 906–916 (1997)

Gross, J.J., John, O.P.: Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology 85(2), 348–362 (2003)

Gross, J.J., Levenson, R.W.: Hiding feelings: The acute effects of inhibiting negative and positive emotion. Journal of Abnormal Psychology 106, 95–103 (1997)

Winn, et al.: The Effect of Student Construction of Virtual Environments on the Performance of High- and Low-Ability Students. Annual Meeting of the American Educational Research Association (2003)

Pantelidis, V.: Reasons to use virtual reality in education. VR in the Schools 1(1) (1995)

Playmancer, http://www.playmancer.eu

Ben Moussa, M., Magnenat-Thalmann, N.: Applying affect recognition in serious games: The playMancer project. In: Egges, A., Geraerts, R., Overmars, M. (eds.) MIG 2009. LNCS, vol. 5884, pp. 53–62. Springer, Heidelberg (2009)

Replay, http://www.replayproject.eu

Feldman, L.B., Gross, J.J., Conner, T., Benvenuto, M.: Knowing what you’re feeling and knowing what to do about it: mapping the relation between emotion differentiation and emotion regulation. Cognition and Emotion 15, 713–724 (2001)

[-]

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem