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Laser induced plasma methodology for ignition control in direct injection sprays

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Laser induced plasma methodology for ignition control in direct injection sprays

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Pastor Soriano, JV.; García Oliver, JM.; García Martínez, A.; Pinotti, M. (2016). Laser induced plasma methodology for ignition control in direct injection sprays. Energy Conversion and Management. 120:144-156. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.04.086

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/80876

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Metadatos del ítem

Título: Laser induced plasma methodology for ignition control in direct injection sprays
Autor: Pastor Soriano, José Vicente García Oliver, José María García Martínez, Antonio Pinotti, Mattia
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
New combustion modes for internal combustion engines represent one of the main fields of investigation for emissions control in transportation Industry. However, the implementation of lean fuel mixture condition and low ...[+]
Palabras clave: Laser plasma ignition , Ignition system reliability quantification , Laser ignition optimization , Laser induced plasma imaging , Diesel spray provoked ignition
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2016.04.086
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.enconman.2016.04.086
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//BES-2015-072119/ES/BES-2015-072119/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//ICTS-2012-06/ES/Dotación de infraestructuras científico técnicas para el Centro Integral de Mejora Energética y Medioambiental de Sistemas de Transporte (CiMeT)/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2014-58870-R/ES/REDUCCION DE LAS EMISIONES DE CO2 EN VEHICULOS PARA TRANSPORTE USANDO COMBUSTION DUAL NATURAL GAS-DIESEL/
Agradecimientos:
The authors acknowledge that this research work has been partly funded by the Government of Spain under the project HiReCo TRA2014-58870-R and grant BES-2015-072119. The equipment used in this work has been partially ...[+]
Tipo: Artículo

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