- -

Low viscosity engine oils: Study of wear effects and oil key parameters in a heavy duty engine fleet test

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Low viscosity engine oils: Study of wear effects and oil key parameters in a heavy duty engine fleet test

Mostrar el registro completo del ítem

Macian Martinez, V.; Tormos Martínez, BV.; Ruiz Rosales, S.; Miró Mezquita, G. (2016). Low viscosity engine oils: Study of wear effects and oil key parameters in a heavy duty engine fleet test. Tribology International. 94:240-248. https://doi.org/10.1016/j.triboint.2015.08.028

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/81807

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Low viscosity engine oils: Study of wear effects and oil key parameters in a heavy duty engine fleet test
Autor: Macian Martinez, Vicente Tormos Martínez, Bernardo Vicente Ruiz Rosales, Santiago Miró Mezquita, Guillermo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
Low viscosity engine oils (LVO) are considered key contributor for improving fuel economy in internal combustion engines (ICE). Attending that the use of LVO could imply a variation in tribological states found in ICE, ...[+]
Palabras clave: Low viscosity oils , Engine wear , Fuel economy , HTHS viscosity
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Tribology International. (issn: 0301-679X ) (eissn: 1879-2464 )
DOI: 10.1016/j.triboint.2015.08.028
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.triboint.2015.08.028
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2012-30907/ES/Estudio de los potenciales efectos sobre el consumo y las consecuencias derivadas del uso de lubricantes de baja viscosidad en motores ligeros y pesados. (FUECOMOIL)/
Agradecimientos:
The authors would like to thank the Spanish Ministerio de Ciencia e Innovacion for its funding in this project (Project no. TRA2012-30907), and thank Repsol and EMT de Valencia for their collaboration. Additionally, the ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem