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Effects of piston bowl geometry on Reactivity Controlled Compression Ignition heat transfer and combustion losses at different engine loads

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Effects of piston bowl geometry on Reactivity Controlled Compression Ignition heat transfer and combustion losses at different engine loads

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Benajes Calvo, JV.; García Martínez, A.; Pastor Enguídanos, JM.; Monsalve Serrano, J. (2016). Effects of piston bowl geometry on Reactivity Controlled Compression Ignition heat transfer and combustion losses at different engine loads. Energy. 98:64-77. doi:10.1016/j.energy.2016.01.014.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/82245

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Título: Effects of piston bowl geometry on Reactivity Controlled Compression Ignition heat transfer and combustion losses at different engine loads
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
CMT
Fecha difusión:
Resumen:
This work investigates the effects of the piston bowl geometry on RCCI (Reactivity Controlled Compression Ignition) heat transfer and combustion losses and its repercussion on the engine efficiency. For this purpose, three ...[+]
Palabras clave: Reactivity Controlled Compression Ignition , Heat transfer , Efficiency , Dual fuel , Combustion
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 ) (eissn: 1873-6785 )
DOI: 10.1016/j.energy.2016.01.014
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.energy.2016.01.014
Patrocinador:
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Tipo: Artículo

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