- -

Effects of piston bowl geometry on Reactivity Controlled Compression Ignition heat transfer and combustion losses at different engine loads

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Effects of piston bowl geometry on Reactivity Controlled Compression Ignition heat transfer and combustion losses at different engine loads

Mostrar el registro completo del ítem

Benajes Calvo, JV.; García Martínez, A.; Pastor Enguídanos, JM.; Monsalve Serrano, J. (2016). Effects of piston bowl geometry on Reactivity Controlled Compression Ignition heat transfer and combustion losses at different engine loads. Energy. 98:64-77. doi:10.1016/j.energy.2016.01.014

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/82245

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Effects of piston bowl geometry on Reactivity Controlled Compression Ignition heat transfer and combustion losses at different engine loads
Autor: Benajes Calvo, Jesus Vicente García Martínez, Antonio Pastor Enguídanos, José Manuel Monsalve Serrano, Javier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
This work investigates the effects of the piston bowl geometry on RCCI (Reactivity Controlled Compression Ignition) heat transfer and combustion losses and its repercussion on the engine efficiency. For this purpose, three ...[+]
Palabras clave: Reactivity Controlled Compression Ignition , Heat transfer , Efficiency , Dual fuel , Combustion
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 ) (eissn: 1873-6785 )
DOI: 10.1016/j.energy.2016.01.014
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.energy.2016.01.014
Agradecimientos:
The authors would like to acknowledge VOLVO Group Trucks Technology for supporting this research and to express their gratitude to CONVERGENT SCIENCE Inc. for their kind support for performing the CFD calculations using ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem