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Effect of the numerical scheme resolution on quasi-2D simulation of an automotive radial turbine under highly pulsating flow

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Effect of the numerical scheme resolution on quasi-2D simulation of an automotive radial turbine under highly pulsating flow

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Galindo, J.; Climent, H.; Tiseira Izaguirre, AO.; García-Cuevas González, LM. (2016). Effect of the numerical scheme resolution on quasi-2D simulation of an automotive radial turbine under highly pulsating flow. Journal of Computational and Applied Mathematics. 291:112-126. https://doi.org/10.1016/j.cam.2015.02.025

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/84578

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Título: Effect of the numerical scheme resolution on quasi-2D simulation of an automotive radial turbine under highly pulsating flow
Autor: Galindo, José Climent, H. Tiseira Izaguirre, Andrés Omar García-Cuevas González, Luis Miguel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
Automotive turbocharger turbines usually work under pulsating flow because of the sequential nature of engine breathing. However, existing turbine models are typically based on quasi-steady assumptions. In this paper a ...[+]
Palabras clave: Turbocharger , MUSCL , Pulsating flow , Radial turbine simulation , Numerical scheme selection
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Journal of Computational and Applied Mathematics. (issn: 0377-0427 )
DOI: 10.1016/j.cam.2015.02.025
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.cam.2015.02.025
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2012-36954/ES/MECANISMOS DE GENERACION DE RUIDO PRODUCIDO POR TURBO COMPRESORES DE MOTORES DE COMBUSTION INTERNA ALTERNATIVOS/
Agradecimientos:
The authors are indebted to the Spanish Ministerio de Economia y Competitividad through Project TRA 2012-36954. The authors also wish to thank Mr. Roberto Navarro for his invaluable work during CFD simulations.
Tipo: Artículo

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