Resumen:
|
During this project, a study to understand the main aspects to have an account for the introduction of the Bag in Box® packaging in the Spanish market has been taken.
At first, the Bag in Box packaging has been introduced ...[+]
During this project, a study to understand the main aspects to have an account for the introduction of the Bag in Box® packaging in the Spanish market has been taken.
At first, the Bag in Box packaging has been introduced and its situation in the Spanish market has also been analysed. To achieve that, not only the factors that support its development and its introduction have been considered, but also the controversial it has caused.
After, a field investigation has been performed to obtain the characteristics and attributes needed to achieve a proper introduction of the packaging. This has been obtained by conducting and analysing various surveys (done to consumers, manufacturers and distributors).
At last, the key concepts to consider for it redesign and its introduction in the market have been obtained, and the future investigation lines have been shown.
[-]
En el presente trabajo se ha realizado un estudio para comprender los principales aspectos a tener en cuenta para la introducción del envase Bag in Box® en el mercado español.
En primer lugar, se realiza una introducción ...[+]
En el presente trabajo se ha realizado un estudio para comprender los principales aspectos a tener en cuenta para la introducción del envase Bag in Box® en el mercado español.
En primer lugar, se realiza una introducción al envase Bag in Box® y se analiza el estado del mercado español en referencia a este producto. Para ello se tienen en cuenta tanto los factores que apoyan al desarrollo y la introducción de este envase en España, cómo, por el contrario, las controversias que ha causado.
En segundo lugar, se realiza una investigación de campo para obtener las características y los atributos relevantes a tener en consideración para conseguir una introducción adecuada del envase. Esto se obtiene mediante la realización y el análisis de distintas encuestas realizadas tanto a consumidores, como a fabricantes y distribuidores.
Finalmente, se obtienen los conceptos claves a tener en cuenta para el rediseño y su introducción en el mercado, y se muestran las futuras líneas de investigación.
[-]
|