Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Morillo Rodríguez, Francisco | es_ES |
dc.contributor.author | Gutiérrez Baños, Fernando | es_ES |
dc.contributor.author | Fernández Martín, Juan José | es_ES |
dc.contributor.author | San José Alonso, Jesús | es_ES |
dc.coverage.spatial | east=-5.3989282; north=41.5229417; name=Toro, Zamora, Espanya | |
dc.date.accessioned | 2017-07-21T08:47:55Z | |
dc.date.available | 2017-07-21T08:47:55Z | |
dc.date.issued | 2016-10-27 | |
dc.identifier.isbn | 9788490484555 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/85590 | |
dc.description.abstract | [EN] The convent of Santa Clara of Toro (Zamora), founded in the mid-13th century and restored in the early 14th century, housed in its choir one of the richest ensembles of Medieval wall paintings ever recorded in Castile and León or even in Spain. However, these wall paintings were detached in 1962 and, after different disgusting circumstances, are now exhibited in another building of the very same city of Toro. The aim of this contribution is demonstrating how virtual rendering techniques can restore the wall paintings to its original location providing a vivid impression of its appearance by the time they were created. Essential for this is not only an accurate art historical analysis of both the building and the wall paintings, but also the use of photogrammetry to generate reliable 3D models. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El convento de Santa Clara de Toro (Zamora), fundado a mediados del siglo XIII y restaurado a principios del siglo XIV, albergaba en su coro uno de los conjuntos de pinturas murales medievales más importantes de Castilla y León e, incluso, de España. Sin embargo, estas pinturas murales fueron arrancadas en 1962 y, después de una serie de vicisitudes incómodas, se exponen actualmente en otro edificio de la ciudad de Toro. El propósito de esta contribución es demostrar cómo las técnicas de recreación virtual pueden devolver las pinturas murales a su lugar de origen proporcionando una vívida impresión de su aspecto en el momento de su creación. Esencial para este propósito es no solo un análisis histórico-artístico preciso del edificio y de sus pinturas murales, sino también el uso de de la fotogrametría para generar modelos 3D precisos | es_ES |
dc.format.extent | 3 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Editorial Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | 8th International congress on archaeology, computer graphics, cultural heritage and innovation | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Data acquisition | es_ES |
dc.subject | Photogrammetry | es_ES |
dc.subject | Remote sensing | es_ES |
dc.subject | Documentation | es_ES |
dc.subject | Cultural heritage | es_ES |
dc.subject | Digitisation | es_ES |
dc.subject | 3D modelling | es_ES |
dc.subject | Virtual archaeology | es_ES |
dc.subject | Virtual museums | es_ES |
dc.subject | Virtual exhibitions | es_ES |
dc.subject | Gaming | es_ES |
dc.subject | Collaborative environments | es_ES |
dc.subject | Internet technology | es_ES |
dc.subject | Social media | es_ES |
dc.subject | Architecture | es_ES |
dc.title | UN REGRESO VIRTUAL: RECREACIÓN DE LA APARIENCIA ORIGINAL DEL CORO DEL CONVENTO DE SANTA CLARA DE TORO (ZAMORA) CON SUS PINTURAS MURALES MEDIEVALES, EN LA ACTUALIDAD ARRANCADAS Y DESPLAZADAS | es_ES |
dc.type | Capítulo de libro | es_ES |
dc.type | Comunicación en congreso | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/arqueologica8.2015.3494 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Morillo Rodríguez, F.; Gutiérrez Baños, F.; Fernández Martín, JJ.; San José Alonso, J. (2016). UN REGRESO VIRTUAL: RECREACIÓN DE LA APARIENCIA ORIGINAL DEL CORO DEL CONVENTO DE SANTA CLARA DE TORO (ZAMORA) CON SUS PINTURAS MURALES MEDIEVALES, EN LA ACTUALIDAD ARRANCADAS Y DESPLAZADAS. En 8th International congress on archaeology, computer graphics, cultural heritage and innovation. Editorial Universitat Politècnica de València. 305-307. https://doi.org/10.4995/arqueologica8.2015.3494 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OCS | es_ES |
dc.relation.conferencename | ARQUEOLÓGICA 2.0 - 8th International Congress on Archaeology, Computer Graphics, Cultural Heritage and Innovation | es_ES |
dc.relation.conferencedate | September 05-07,2016 | es_ES |
dc.relation.conferenceplace | Valencia, Spain | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://ocs.editorial.upv.es/index.php/arqueologica20/arqueologica8/paper/view/3494 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 305 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 307 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.relation.pasarela | OCS\3494 | es_ES |